תע"א מרחיבה את פעילותה בתחום ההנדסה הקרבית הרובוטית

9 אוקטובר, 2018

פיתחה רובוט חדש לאיתור ופינוי אוטונומי של מטעני צד וזכתה בפרוייקט לאספקת דחפור רובוטי המבוסס על פלטפורמת קאטרפילר. מפתחת כיום את הרובוט הלוחם RoBattle

בתמונה למעלה: הרובוט החדש של התעשייה האווירית לגילוי ופינוי מטעני צד

מפעל המערכות הרובוטיות של התעשייה האווירית (IAI) מרחיב את פעילותו ונכנס לתחומים חדשים בתחום שדה הקרב הרובוטי היבשתי. לאחרונה סיים המפעל את הפיתוח וניסויי השדה של מערכת אוטונומית לגילוי מטענים. מדובר בסייר רובוטי המותקן על פלטפורמה רובוטית ממשפחת סהר של התעשייה האווירית. הרובוט החדש מפעיל מספר סנסורים המאפשרים לגלת מטעני צד (IED) ואז לבצע פינוי של המטען לפי הצורך בעזרת הכף המותקנת על הכלי. התנועה והגילוי מתבצעים באופן אוטונומי ואינם מסכנים חיי אדם.

התע"א האווירית הודיעה שהמערכת מועברת בימים אלה ללקוח הראשון לצורך ביצוע ניסוי והערכה. מערכת פינוי המטענים היא חלק ממשפחת Sahar הכוללת בתוכה מספר כלים בעלי יכולת לגילוי מטענים ו"פתיחת ציר", שכל אחד מהם מותאם לצרכי הלקוח הספציפי. המערכת מתבססת על ערכה רובוטית של התעשייה האווירית, המהווה את הליבה הרובוטית של מספר כלים שונים.

כך למשל, אתמול הודיעה התעשייה האווירית על זכייה בחוזה הצטיידות להסבת דחפורי קאטרפילר לדחפורים אוטונומיים, לצורך ביצוע משימות הנדסה קרבית מורכבות באזורים מאוימים. הזכייה בחוזה הגיעה בסיום תהליך פיתוח והוכחת היתכנות של המערכת. הדחפור הרובוטי מספק רמות שונות של אוטונומיה לתנועה ולטיפול בקרקע, כולל חפירת שטח וחפירות בנייה, פריצת נתיב בתנאי שטח קשים והסרת מכשולים גדולים או מכשולים חשודים, ללא סיכון חיי אדם. המערכת כוללת גם יכולת זיהוי והימנעות ממכשולים ומתוכננת לפעולה בכל מזג האוויר ובכל תנאי הראות.

דחפור כבד של קאטרפילר המצוייד בערכה רובוטית של התעשייה האווירית
דחפור כבד של קאטרפילר המצוייד בערכה רובוטית של התעשייה האווירית

מנהל מפעל מערכות רובוטיות בתעשייה האווירית, מאיר שבתאי, אמר שהמערכת מאפשרת ביצוע יעיל ואפקטיבי של משימות הנדסיות מורכבות לאורך זמן ללא מעורבות אדם. "הטכנולוגיה הייחודית פותחה בתעשייה האווירית במהלך העשור האחרון ומהווה פריצת דרך משמעותית בתחום האוטונומיה ובדגש על התמודדות עם התנאים המורכבים ב-Off Road". לצד מערכות ההנדסה הקרבית הרובוטית, תע"א מפתחת כיום גם מערכת להפעלת שיירות רובוטיות במתכונות של "מעקב אחר המנהיג" (follow me) שבה הכלים בשיירה עוקבים אחר כלי אוטונומי או אחר כלי אחר הנשלט בידי אדם.

הערכה הרובוטית היבשתית של התעשייה האווירית (Robotic KIT) בנויה משישה מכלולים שונים: מנהל משימה, מודול ניווט והתמצאות, מודול מיפוי והבנת הסביבה, מודול לתכנון נתיב התנועה, מערכת ניהול הכלי ברמות משתנות של אוטומציה, וסוכן קבלת החלטות. הדבר מאפשר שליטה מלאה מרחוק, פעילות חצי אוטונומית, או פעילות אוטונומית מלאה – בהתאם להחלטת המפעילים. כיום הערכה מותקנת ברובוט לחימה המצוי בפיתוח בשם RoBattle. זהו כלי רכב בעל 6 גלגלים המסוגל לעבור מכשולים קשים במיוחד, ומסוגל לשאת מטעדים מסוגים שונים כדי לשמש ככלי תומך לחימה ואף כרובוט לחימה בעל יכולת קטלנית.

פלטפורמה בסיסית של הרובוט הלוחם RoBattle
פלטפורמה בסיסית של הרובוט הלוחם RoBattle
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: IAI , רובוט