ד"ר אבי כץ מונה ליו"ר חברת הטעינה האלחוטית Humavox

10 אוקטובר, 2018

לפני כשנה מכר כץ את חברת GigPeak ל-IDT תמורת כ-250 מיליון דולר. כיום הוא מנהל קרן השקעות ואת חברת המדף GigCapital, אשר נסחרת בבורסת ניו-יורק ומחפשת רכישת פעילות טכנולוגית

חברת Humavox מכפר-סבא, אשר פיתחה טכנולוגיית טעינה אלחוטית ייחודית המבוססת על קרינת RF, מינתה את ד"ר אבי כץ ליו"ר החברה. המינוי נכנס לתוקף מיידית ונועד לסייע לחברה לעבור מהשלב של יצרנית טכנולוגיה חדשנית, לחברה המספקת מוצרים לשוק ההמוני, אולי הוא גם מרמז על הכוונה להיכנס בעתיד לבורסה של ניו-יורק באמצעות חברת מדף.

חברת יומאווקס פיתחה טכנולוגיית טעינה אלחוטית שקל להטמיע במגוון גדול של מכשירים ולבצע טעינה בגישה שאותה היא מכנה בשם "טעינה אינטואיטיבית". הכוונה היא שאין צורך בהתאמה פיסית בין המכשיר הטוען והמכשיר הנטען – הטעינה יכולה להתבצע גם כאשר המכשיר הנטען מונח בזוויות בלתי שגרתיות בתוך עריסת הטעינה. טכנולוגיית Eterna של החברה מבוססת על שלושה מרכיבים מרכזיים: משדר RF הממוקם בעריסת הטעינה בשם NEST, מקלט RF בשם Thunderlink המצוי במכשיר הנטען, ואלגוריתם אופטימיזציה המנהל את הטעינה ומתאם בין עריסת הטעינה לבין המכשיר הניטען.

הטכנולוגיה מבוססת על מעגלי תהודה בתדר אלחוטי לטווח קצר. כיום, טכנולוגיית הטעינה האלחוטית הנפוצה ביותר מבוססת על תהודה מגנטית, הדורשת התאמה בגודל ובזוויות ההנחה של הסליל הטוען והסליל הנטען. הטכנולוגיה של יומאווקס מבוססת על מעגלי תהודה הדומים למעגלי תהודה אלחוטיים סטנדרטיים, ולכן אין צורך להשתמש בסליל טעינה וניתן לייצר מקלטי אנרגיה קטנים מאוד, המתאימים גם למכשירים קטנים מאוד, כמו למשל מכשירי שמיעה.

ד"ר אבי כץ מביא לחברה קשרים עם וול סטריט וידע פיננסי מיוחד. הוא בעל נסיון של 30 שנה בתעשייה, שהחל עם לימודי הנדסת שבבים בטכניון ונמשך בחיל הים ולאחר מכן במעבדות בל. אלא שהחשיבות שלו עבור יומאווקס נעוצה בפעילות היזמית שלו מהשנים האחרונות. כץ הקים ומנהל מספר חברות השקעה בהן GigFounders ומשמש כמנהל חברת המדף GigCapital, אשר נסחרת בבורסת ניו-יורק עם הון עצמי בהיקף של כ-145 מיליון דולר, אשר מיועדים להיות מושקעים בחברת יעד שהיא תקנה ותיכנס באמצעותה לבורסה. חברות מהסוג הזה מוגדרות כ-Special Purpose Acquisition Company – SPAC.

כץ כבר ביצע בעבר עיסקה דומה, לאחר שהקים בשנת 2007 את חברת GigOptix שצמחה באמצעות סדרה של עיסקאות רכישה, כניסה לבורסה האמריקאית תחת השם GigPeak ומכירתה לפני שנה ל-IDT תמורת כ-250 מילון דולר. לדבריו, "לאור התקדמות החברה בשנים האחרונות, וההסכמים האסטרטגיים שלה עם יצרני ציוד, אני מצפה לראות התרחבות מרגשת בשנים הבאות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: טעינה אלחוטית