קוגנטה גייסה 18.5 מיליון דולר לקידום הסימולטור לרכב אוטונומי

17 אוקטובר, 2018

החברה מרחובות פיתחה פלטפורמת בינה מלאכותית לאימון מכוניות אוטונומיות המביאה אותן לרמת נהיגה כמעט אנושית. מסייעת לאאודי לבנות סימולטור לאימון המכוניות שלה

Cognata CEO Danny Atsmon

חברת קוגנטה (Cognata) מרחובות השלימה גיוס הון בהיקף של 18.5 מיליון דולר, אשר ישמש למימון הרחבת כוח האדם ההנדסי ותחלת הפעילות המסחרית בארצות הברית, באירופה ובאסיה. הגיוס הובל על-ידי קרן  Scale Venture Partners, בהשתתפות המשקיעים הקיימים בחברה: Emerge, Maniv Mobility, קרן ההשקעות של חברת איירבאס והמשקיעה החדשה, קרן Global IoT Technology Ventures היפנית. זהו גיוס ההון השני של החברה, לאחר שבשנת 2017 היא גייסה 5 מיליון דולר.

חברת קוגנטה פיתחה סימולטור המתבסס על בינה מלאכותית, למידה עמוקה וראיית מכונה, המאפשר ליצרניות רכב ולחברות המפתחות מכוניות אוטונומיות לקצר באופן משמעותי את שלב נסיעות המבחן בפיתוח מכוניות אוטונומיות ולחסוך בעלויות. הסימולטור של קוגנטה מאפשר ליצרניות הרכב לערוך את נסיעות המבחן בסביבה וירטואלית שמדמה את העולם האמיתי. החברה הוקמה בשנת 2016 על-ידי המנכ"ל דני עצמון (בתמונה למעלה), שייסד בעבר את חברת iOnRoad שפיתחה אפליקציה לטלפון חכם המספקת לנהג התראה בכל פעם שהוא נקלע למצב סכנה בכביש. בשנת 2013 היא נמכרה ל-HARMAN (שנמכרה לסמסונג ב-2016 תמורת 8 מיליארד דולר), ולאחר תקופה קצרה בהרמן הוא הקים את קוגנטה.

רכב וירטואלי לומד לנהוג בדרך וירטואלית של קוגנטה
רכב וירטואלי לומד לנהוג בדרך וירטואלית של קוגנטה

בראיון ל-Techtime שהתקיים לא מזמן, הסביר עצמון שהפלטפורמה של החברה מאפשרת לאמן את מערכות הבינה המלאכותית של כלי-רכב אוטונומיים על-גבי פלטפורמה וירטואלית, לפני שהרכב יורד לכביש לבדיקות שטח. "המודל שלנו מבוסס על סביבה סטטית, סביבה דינמית, חיישנים וענן. במסגרת הסביבה הסטטית אנחנו בונים סביבה וירטואלית אמיתית בקנה מידה של ערים שלמות. יש לנו למשל את רחוב 9 בסן פרנסיסקו עם כל העצים, השברים והפגמים בכביש.

"קיימת שכבת דינמית שבה מערכת בינה מלאכותית מדמה את ההתנהגות של נהגים אחרים בדרך וגם שכבת הדמייה של החיישנים. ברכב אוטונומי יש כ-40 חיישנים שונים. שמנו לב שלעתים רבות אין התאמה מלאה בין המציאות לבין המידע המתקבל מהחיישנים. אנחנו לומדים את הטעויות של המכ"ם למשל, מהו ההבדל בין המציאות לבין המידע המתקבל ממנו, ומשלבים אותם במודל שלנו. השכבה העליונה, היא שכבת הענן, מאפשרת לבצע מיקבול כדי לקצר את זמני ההדמייה.

"ללא סימולציה, יידרשו מאות שנים לאימון מכונית אוטונומית"

"להערכת חברת המחקר ראנד יש צורך בנסיעה של 11 מיליארד מייל כדי להביא רכב אוטונומי לרמת נהיגה אנושית, המוגדרת כ-1.9 הרוגים לכל 100 מיליון מייל. בשיטת לימוד רגילה באמצעות נסיעה בכבישים, נדרשות כמה מאות שנים כדי להביא רכב אוטונומי לרמה אנושית. לכן יש צורך בסימולציה הפועלת במקביל בקנה מידה שרק הענן מספק". בחודש יוני השנה הרעיון קיבל הכרה מלאה: חברת Autonomous Intelligent Driving הנמצאת בבעלות אאודי, בחרה בקוגנטה כשותף לבניית סימולטור לאימון רכב אוטונומי. קוגנטה תספק לה יכולת סימולציה מקצה לקצה, שבאמצעותה תתמוך AID בפיתוח כלי-רכב אוטונומיים של הקבוצה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: סימולטור , רכב אוטונומי