רפאל חושפת מתקן הגנה בפני מטעני טורפדו ימיים

21 אוקטובר, 2018

טיל ההגנה התת-ימי מסוג Torbuster מפתה את הטורפדו לעקוב אחריו באמצעות חתימה אקוסטית ייעודית, ומפוצץ אותו במרחק בטוח מהספינה

בתמונה למעלה: תותח 30 מ"מ מדגם טייפון המוכוון על-ידי מכ"ם

חברת רפאל (Rafael) תחשוף לראשונה את חליפת ההגנה הרב שכבתית שלה עבור כלי-שיט. החשיפה תיעשה בתערוכת Euronaval 2018 שתתקיים השבוע בפאריס. החברה מסרה שמערך ההגנה מיועד להתמודד עם כל האיומים הקיימים היום, כולל ארטילריה, התקפות נחיל, טילים וטורפדו. המערכת כוללת טכנולוגיה חדשנית אשר מאפשרת להגן על כלי-שיט בפני מטעני טורפדו, הנחשבים לאחד מהאיומים הגדולים ביותר על כלי שיט כבר יותר מ-100 שנים.

מדובר במערכת ATDS – Advanced Torpedo Defense אשר כוללת חיישן המזהה את הטורפדו המתקרב, ומשדרת אליו מתקן לניטרול הטורפדו, המזכיר במתאר הפעולה שלו את מערכות ההגנה האקטיביות על כלי-רכב משוריינים. המתקן מבוסס על ערכת ההטעייה Torbuster המספקת הגנה כנגד טילי טורפדו מוכווני קול (acoustic homing torpedoes).

כאשר מערכת ATDS מזהה טורפדו עוין המתקב אל כלי השיט, היא משגרת לכיוונו מטען הטעייה ממשגר חיצוני, אשר נע למרחק בטוח הרחק מכלי השיט, ומפתה את הטורפדו לעקוב אחריו באמצעות יצירת אותות קוליים ייעודיים. כאשר הטורפדו מתקרב אל מטען ההטעייה, המטען מתפוצץ וגורם לטורפדו נזק אשר מנטרל אותו.

מתקן ההטעייה וההשמדה הימי Torbuster
מתקן ההטעייה וההשמדה הימי Torbuster

במקור פותחה מערכת ATDS כדי להגן על צוללות בפני מטעני טורפדו. עם השקת מערך ההגנה הרב-שכבתי, רפאל מנצלת את הטכנולוגיה כדי להגן גם על כלי-שיט עיליים. בנוסף להגנה בפני טילי טורפדו, כוללת מערכת ההגנה הרב-שכבתית גם מערך מכ"ם בשם C-DOME שהיא הגרסה הימית של מערכת כיפת ברזל (Iron Dome), עמדת תותחי 30 מ"מ אוטומטית ומוכוונת מכ"ם מדגם טייפון, טילים נגד מטרות ימיות ויבשתיות מסוג ספייק, ערכת לוחמה אלקטרונית, מערכת אלקטרו-אופטית לאיתור ומעקב ועוד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Rafael