מכירות הפאונדריז לתחום התקשורת גבוהות פי שלושה מתחום המחשוב

22 אוקטובר, 2018

על פי הדו"ח של IC Insights, הכנסות הפאונדריז לשוק התקשורת יהוו ב-2018 כ-52% מכלל מכירותיהן. עם זאת, תחום המחשוב צפוי לזנק ב-41% הודות ליישומים כגון IoT, בינה מלאכותית וכריית מטבעות

על רקע הצמיחה האדירה של שוק הסמרטפונים בעשור האחרון, נתח המכירות של קבלניות ייצור השבבים (Foundry) לשוק התקשורת גדל בשיעור חד. המגמה הזו באה לידי ביטוי בדו"ח חדש של IC Insights, שמצביע על כך שב-2018 היקף המכירות של קבלניות הייצור לשוק התקשורת צפוי להיות גבוה פי שלושה מהיקף המכירות לשוק המחשבים.

על פי המחקר, לפני כעשור תחום המחשבים ומערכות המחשוב היה שוק היעד הגדול ביותר עבור קבלניות הייצור. ואולם, הדשדוש שחל בשוק המחשבים האישיים והטאבלטים מאז 2011 הביא לירידה עקבית במשקל של שוק זה בתמהיל המכירות שלהן. על פי IC Insights, שוק זה סוף סוף זוכה לזריקת מרץ מחודשת עם עלייתם של יישומים חדשים בתחום המחשוב כמו חוות שרתים, בינה מלאכותית, IoT, מחשוב ענן וכריית מטבעות.

כך למשל, המכירות של TSMC הטייוונית, קבלנית הייצור הגדולה בעולם, צפויות לגדול בין 2017 ל-2022 בקצב שנתי משמעותי של 20%. כבר ב-2017 הכנסות החברה לתחום ה-IoT חצה את רף מיליארד דור.

על פי התחזית, ב-2018 מכירות קבלניות הייצור לתחום השבבים צפויות לנסוק השנה בשיעור של 41% – בעיקר הודות למכירותיה של TSMC לתחום כריית המטבעות – ולהתסכם ב-11.1 מיליארד דולר, כ-19% מכלל המכירות. ואולם, תחום התקשורת צפוי להמשיך להיות מנוע הצמיחה המרכזי של קבלניות הייצור, והשנה המכירות לשוק זה צפויות להסתכם ב-30.4 מיליארד דולר ולהוות כ-52% מכלל מכירותיהן. עם זאת, למרות גודלו, שוק התקשורת צפוי להציג השנה גידול שנתי של 2%, בעוד שוק קבלניות הייצור צפוי לצמוח בשיעור של 8%.

דו"ח זה מצטרף למחקר נוסף שפרסמה IC Insights על המגמות בשוק קבלנות הייצור ב-2018, אשר הצביע על כך שמבחינה גיאוגרפית תעשיית השבבים המתפתחת בסין הופכת להיות מנוע הצמיחה המשמעותי ביותר של קבלניות הייצור העולמיות. על פי הדו"ח, ב-2017 צמחו המכירות של קבלניות הייצור בסין ב-26% ל-7.5 מיליארד דולר, כמעט פי שלושה מהצמיחה של מכירותיהן ביתר השוק העולמי כולו ב-2017, שעמדה על 9%. ב-2018 הפער רק יגדל במידה נוספת. בעוד המכירות בשוק העולמי צפויות לצמוח ב-8%, המכירות בשוק הסיני יזנקו להערכת חברת המחקר בשיעור מדהים של 51% ל-11.2 מיליארד דולר.

 

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ייצור וקבלנות משנה , מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס , תקשורת

פורסם בתגיות: IC Insights