רייל-ויז'ן פיתחה מודול לניטור תשתיות רכבת

5 נובמבר, 2018

החברה הוסיפה למערכת הבטיחות שלה לנהגי קטר, מודול נוסף המנטר את תשתיות הרכבת ומתריע בפני תקלות ונזקים שעשויים לשבש את תנועת הרכבת. בתוך כך, פורסייט מגדילה את אחזקותיה בחברה

חברת רייל-ויז'ן (Rail Vision) הציגה אב-טיפוס של הדור הבא של מערכת הבטיחות שלה לקטרי רכבת. החברה הציגה בתערוכת הסחר הבינלאומית ,InnoTrans שהתקיימה באחרונה בברלין, מודול חדש אשר מנטר באופן רציף את תשתיות הרכבת ומתריע על תקלות אפשריות שעשויות לפגוע בתנועת הרכבות. בכך, מוסיפה רייל-ויז'ן למערכת הבטיחות שלה מימד נוסף המסייע לחברות הרכבת בניהול תחזוקת התשתיות.

בתוך כך, חברת פורסייט (ForeSight), המחזיקה בשליטה ברייל-ויז'ן, דיווחה היום לבורסה כי החליטה לממש את האופציה שהיתה לה ורכשה כ-2,704 מניות נוספות ברייל-ויז'ן תמורת כ-600 אלף דולר. כעת, לאחר העסקה, מחזיקה פורסייט בב-36.33% ממניות רייל-ויז'ן. בפורסייט מסבירים כי המהלך התבצע לאור "ההתקדמות הטכנולוגית והמסחרית המשמעותית שהציגה רייל-ויז'ן."

רייל-ויז'ן פיתחה מערכת המבוססת על טכנולוגיית עיבוד תמונה המספקת התרעה מוקדמת לנהג הקטר מפני התנגשות במכשולים על גבי מסילת הרכבת, בכל תנאי מזג אוויר ובכל תנאי תאורה אפשריים. הדבר מתבצע באמצעות שימוש במצלמות ייעודיות, לזיהוי עצמים ברזולוציה גבוהה ולמרחק של למעלה מ-1,500 מטר, ואלגוריתמים של למידת מכונה המנתחים את התמונה ומזהים את האובייקטים שנמצאים על מסלול הרכבת. מרחק הבלימה של רכבת הנעה במהירות גבוהה יכול להגיע עד 800 מטר בממוצע, ועל כן נדרשת מערכת שתוכל לזהות מכשולים למרחק רב, כך שיאפשר לרכבת לבלום מבעוד מועד.

המודול החדש למעשה רותם את החיישנים הסביבתיים של המערכת הבטיחותית כדי לאסוף מידע רחב יותר על התשתית ותנועת הרכבת, לא רק לצרכים בטיחותיים אלא גם לצרכים של תחזוקה מונעת וייעול תנועת הרכבות. התוספת הזו הופכת את המערכת של רייל-ויז'ן לרב-שימושית ויכולה להגדיל את הפונציאל המסחרי שלה בתעשיית הרכבות.

המודול, המבוסס על ניתוח ביג-דאטה, מבצע מיפוי דיגיטלי של המסילות וסביבת הרכבת, וזאת במטרה להבטיח את תקינות התשתית, ומתריעה בפני נזקים אפשריים שעשויים לשבש את תנועת הרכבת. המודול מייצר דו"חות מקיפים על מגמות התנהגותיות וסביבתיות ועל תנאי השירות, אשר יכולים לסייע לחברות רכבת להפחית את זמן השבתת הרכבות בשל בעיות תשתית וכן לייעל את סנכרון תנועת הרכבות.

הבסיס הטכנולוגי לרכבות אוטונומיות

החברה ביצעה בשנה האחרונה מספר ניסויים ברחבי העולם עם חברות רכבות מובילות. בין היתר, דיווחה החברה על ניסויים מוצלחים שבוצעו בשיתוף עם חברות הרכבות הלאומיות של איטליה ושל גרמניה. כפי שבתעשיית הרכב, מערכות ה-ADAS מהוות למעשה את הבסיס לפיתוח טכנולוגיות של נהיגה אוטונומית, כך גם ברייל-ויז'ן מכוונים שהטכנולוגיה שלה תהווה פלטפורמה לפיתוח נהיגה אוטונומית של רכבות.

בעקבות הניסויים המוצלחים, רייל ויז'ן מתכוונת להשיק את המוצר ברמה המסחרית כבר במהלך 2018, ונראה כי המטרה היא גם לבצע במקביל הנפקה של החברה בנאסד"ק שתאפשר להשיג את ההון הנדרש כדי לעבור למסלול המסחרי.

התמונה למעלה: רייל ויז'ן

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , ביג דאטה

פורסם בתגיות: פורסייט , ריל-ויז'ן