מאז עיסקת אינטל הוכפלו מכירות מובילאיי

7 נובמבר, 2018

ב-12 החודשים האחרונים הסתכמו מכירותיה בכ-643 מיליון דולר. ברבעון האחרון היא מסרה ללקוחות 3.3 מיליון שבבי  EyeQ. "מובילאיי שילבה את ארכיטקטורת אינטל במערכת ה-ADAS שלה"

מכירת חברת מובילאיי לאינטל בחודש אוגוסט 2017 מתחילה להתברר כרעיון לא רע מבחינה עסקית. ברבעון השלישי של 2018 הסתכמו המכירות של חברת מובילאיי (Mobileye) בכ-191 מיליון דולר, צמיחה של 50% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, שבו הסתכמו המכירות בכ-127 מיליון דולר, שזו התוצאה האחרונה של מובילאיי לפני מכירתה לאינטל. בדו"ח לרבעון השלישי של השנה, דיווחה אינטל שברבעון האחרון זכתה מובילאיי ב-8 הסכמים חדשים עם יצרניות רכב, ובסך הכל מתחילת השנה היא זכתה ב-20 הסכמים חדשים. נתון ההופך אותה לאחת מהחברות המבוילות בתחום אספקת מערכות העזר הבטיחותיותיות לנהג (ADAS).

ברבעון השני של 2018 הסתכמו המכירות של מובילאיי בכ-173 מיליון דולר, ברבעון הראשון של השנה הסתכמו מכירותיה בכ-151 מיליון דולר וברבעון האחרון של 2017 הסתכמו המכירות בכ-128 מיליון דולר. בסך הכל, מכירות מובילאיי ב-12 החודשים האחרונים הסתכמו בכ-643 מיליון דולר. מהנתון האחרון שפירסמה מובילאיי ערב עיסקת אינטל, עולה שבשנת 2016 הסתכמו מכירותיה בכ-358 מיליון דולר. פירוש הדבר שמאז העיסקה היא כמעט והכפילה את מכירותיה.

מנהל הכספים והמנכ"ל הזמני של אינטל, רוברט סוואן, ייחס את הצמיחה של מובילאיי לאימוץ הגובר של מערכות ADAS בתעשיית הרכב. בשיחת הוועידה שלאחר פירסום הדו"ח הוא גילה שבמהלך הרבעון החברה מסרה ללקוחות 3.3 מיליון שבבי  EyeQ. "מובילאיי שילבה את ארכיטקטורת אינטל במערכת ה-ADAS המובילה בתעשייה". ככל הנראה פירוש הדבר שהיא נמצאת בתהליך מעבר משימוש במעבדי MIPS המיוצרים בחברת STMicroelectronics למעבדים מתוצרת אינטל המיוצרים על-ידי אינטל.

מעבר לסוגיית המכירות, למובילאיי יש תפקיד אסטרטגי בשילוב אינטל בעולם הרכב החכם והרכב האוטונומי. מנכ"ל ומייסד החברה, אמנון שעשוע, אחראי על כל תחום הנהיגה האוטונומית בחברת אינטל. כיום מובילה מובילאיי פרוייקט שאפתני שיהפוך את ישראל למעבדת ניסוי עולמית: ביחד עם פולקסווגן וצ'מפיון מטורוס, היא מתכננת להשיק בישראל את הצי הראשון בעולם של מכוניות חשמליות אוטונומיות שיפעל במתכונת של ניידות לפי דרישה (Mobility-as-a-Service). המטרה להגיע להיקף של כמה מאות מכוניות שינועו בכביש הארץ עד לשנת 2022.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: Mobileye , מובילאיי