GetSAT חשפה אנטנת לוויינים ניידת בעובי של 40 מ"מ בלבד

8 נובמבר, 2018

החברה מרחובות מסרה שאנטנת Ultra Blade לתדרי L-Band, היא האנטנה הראשונה בעולם המאפשרת שידור וקליטה בכל הכיוונים באמצעות מערך אלקטרוני לעיצוב אלומה. עובייה 4 ס"מ ומשקלה 2.4 ק"ג בלבד

חברת  GetSAT מרחובות הכריזה על אנטנת לוויינים ניידת שטוחה מסוג חדש, המאפשרת שידור וקליטה בכל הכיוונים באמצעות מערך עיצוב האלומה האלקטרוני (Electronically Steerable Array Antenna). אנטנת Ultra Blade החדשה פותחה על-בסיס טכנולוגיית InterFLAT מוגנת בפטנט של החברה. היא מיועדת לספק תקשורת לוויינים בערוץ L-Band ומאופיינת במימדים קטנים במיוחד: עובי של 4 ס"מ, ואורך ורוחב (אורך צלע) של 40 ס"מ בלבד. משקל האנטנה הוא רק 2.4 ק"ג.

ערוץ L-Band פועל בטווח התדרים 1GHz-2GHz שבו אורך הגל הוא 15-30 ס"מ. הוא נחשב לערוץ פופולרי מאוד בתקשורת ימית, תעופתית ובתקשורת לוויינים, מכיוון שהוא חודר בהצלחה באטמוספירה גם בתנאי מזג אוויר קשים. מהסיבה הזו משדרים כל לווייני הניווט דוגמת GPS בפס התדרים L-Band. מנכ"ל החברה, כפיר בנימין, אמר שהאנטנה החדשה "תבטל את כל מגבלות הכיווניות, ההספק והמשקל של אנטנות L-Band הנמצאות היום בשימוש. בהתאם לבקשת הלקוחות, האנטנה החדשה מופיעה במארז פלסטי מוקשח ואטום לחלוטין המכיל בתוכו את כל המרכיבים".

חברת GetSAT מתמחה בפיתוח וייצור אנטנות ממוזערות ליישומי תקשורת לוויינית ניידת ולשימוש בעיקר בגופים צבאיים וממשלתיים. היא הוקמה בשנת 2013 על-ידי יוצא יחידת המזל”טים של צה”ל כפיר בנימין, ועל-ידי יוצא 8200 וחברת קומטאקט, אולג רויטברג. החברה ממוקמת ברחובות ומעסיקה כ-40 עובדים. הרמטכ"ל שלעבר בני גנץ משמש כיועץ של החברה. לפני כחצי שנה היא זכתה במכרז של צבא ארצות הברית לאספקת אנטנות לכוחות יבשה ולצי האמריקאי בהיקף כל כמה מיליוני דולרים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תקשורת

פורסם בתגיות: GetSAT , אנטנות