אביליטי מזנקת ב-50% לאחר רכישה של חברה סינגפורית

21 נובמבר, 2018

החברה הסינגפורית פיתחה טכנולוגיית ULIN המאפשרת ליירט כל שיחת סלולר בכל מקום בעולם, גם בלא שיתוף פעולה עם מפעיל הרשת. החברה שנקלעה השנה למשבר פיננסי, תממן את העסקה במניות בשווי של מיליון דולר

התמונה למעלה מתוך סרטון שיווקי של אביליטי, המסביר שהציטוט מתבצע באמצעות האינטרנט

חברת אביליטי (Ability) עלתה בשנה האחרונה לכותרות בעיקר על רקע המשבר הניהולי והפיננסי החמור שאליו נקלעה, שכלל בשיאו שני מקרים שבהם הודיעו חברי הדירקטוריון על התפטרות קולקטיבית במחאה על התנהלות הבעלים, לצד איומי סילוק מבורסת נסד"ק בשל אי-עמידה בתנאי סף. היום הודיעה אביליטי על עסקת רכישה מפתיעה, שבחברה מקווים כי תסייע לאושש את תזרים המזומנים ולשקם את האמון הרעוע של המשקיעים.

חברת אביליטי מספקת ציוד מודיעין אלקטרוני לסוכנויות ממשלתיות וכוחות צבא. הרכישה שווחה היום היא של חברה המפתחת טכנולוגיית ULIN – Unlimited Interception להאזנה וליירוט של תקשורת סלולרית ממרחק בלתי מוגבל. מטעמי רגישות ביטחונית, אביליטי לא חשפה את זהות החברה, אום היא מכירה אותה היטב: בשלוש השנים האחרונות שימשה אביליטי כמפיצה הבלעדית בעולם של טכנולוגיית ULIN שלה.

ל-TechTime נודע שמדובר בחברה מסינגפור וכי היקף ההכנסות של אביליטי משיווק הטכנולוגיה של החברה הסינגפורית הסתכם במספר מיליוני דולרים לאורך תקופת ההסכם. עד כה, אביליטי קיבלה כ-50% מההכנסות של מכירת הטכנולוגיה, וכעת, לאחר הרכישה, היא תזכה בכלל ההכנסות מהעסקאות העתידיות.

עסקת מניות במיליון דולר

אביליטי חתמה את שנת 2017 עם גירעונות מצטברים של כ-19.1 מיליון דולר לאחר ירידה תלולה בהכנסות, שהסתכמו בכ-1.9 מיליון דולר בלבד. בעקבות מצבה הפיננסי פרסמה החברה בדו"ח השנתי אזהרת "עסק חי". לאור קופתה המדולדלת של החברה, עסקת הרכישה תתבצע בתמורה למניות ולא במזומן. אביליטי תעניק בתמורה לרכישת החברה הסינגפורית מניות בשווי כולל של מיליון דולר ותנפיק כ-100,000 אופציות במחיר גבוה ב-35% ממחיר הסגירה אתמול בארצות הברית (2.82 דולר).

בעקבות ההודעה פתחה היום מניית אביליטי את המסחר בנסד"ק בזינוק של יותר מ-50% ושווי החברה עומד כעת על 14.2 מיליון דולר. בחודש יולי קיבלה אביליטי התראה מהנהלת נסד"ק על כך שאינה עומדת בתנאי הבורסה הנוגעים להון העצמי המינימלי שחברה נדרשת להציג (2.5 מיליון דולר), ועל כן עומדת בפני סכנת סילוק. אביליטי ביקשה ארכה של 180 יום נוספים שבמהלכם תוכל להשיג את תנאי הסף ולהימנע מסילוק מהבורסה.

להאזין לכל שיחה מכל מקום

חברת אביליטי מספקת כלים מתקדמים ליירוט, מיקום גיאוגרפי ובינת סייבר המשמשים סוכנויות הגנה ומודיעין, צבאות, רשויות אכיפת חוק וארגוני הגנת העורף ברחבי העולם. מוצרי החברה נמכרים לממשלות ולסוכנויות ממשלתיות ביותר מ-50 מדינות. להערכת החברה, טכנולוגיית ULIN מאפשרת ליירט ולצותת לכל שיחה סלולרית בכל מקום בעולם ובכל רשת תקשורת סלולרית.

בניגוד למערכות האזנה אחרות, מערכת ULIN מאפשרת להאזין לשיחה ולאתר את מיקומם של שני הצדדים בשיחה, ואף לעקוב אחר תנועתם, גם מבלי להיות בסמיכות למטרה ובלא הישענות על שיתוף פעולה עם ספק הסלולר. המצוטט מצטייד רק במספר הטלפון של המטרה, ומבצע את הפעולה באמצעות האינטרנט. הדבר מבטיח ציטוט חשאי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מיזוגים ורכישות , תעופה וביטחון , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: אביליטי