הכנסות שיא לסאטקום ברבעון השלישי

27 נובמבר, 2018

החברה, המספקת שירותי חיבור לאינטרנט ביבשת אפריקה, מדווחת על הכנסות של 12.3 מיליון דולר. מנכ"ל החברה: "ככל שהתקשורת הלוויינית הופכת לחלופה משתלמת יותר, פוטנציאל הצמיחה של החרה יגדל"

חברת סאטקום (Satcom), המספקת שירותי קישוריות לאינטרנט בשוק התקשורת באפריקה, מדווחת הבוקר על הכנסות שיא ברבעון השלישי של 2018 בהיקף של 12.3 מיליון דולר, עלייה של 15% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. סאטקום, שהיתה חלק מקבוצת יורוקום, נרכשה לפני מספר חודשים על ידי אחת ממתחרותיה בשוק האפריקאי, חברת Liquid Telecom, תמורת 29 מיליון שקל, וזאת לאחר פירוק קבוצת יורוקום.

עם זאת, למרות העלייה בהכנסות ברבעון השלישי ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מיסים, הפחתות ופחת) ירד מ-1.4 מיליון דולר ל-1.1 מיליון דולר, והרווח הגולמי ינותר ללא שינוי ברמה של 2.4 מיליון דולר.

סאטקום פועלת באופן כמעיט בלעדי בשוק התשורת ביבשת אפריקה, שנמצא בשנים האחרונות בצמיחה אדירה, בעיקר הודות לחדירה של פתרונות המבוססים על תקשורת לוויינית אשר מאפשרים לספק חיבור לאינטרנט גם ללא צורך בתשתית קרקעית של סיבים אופטיים.  סאטקום מספקת שירותי קישוריות לאינטרנט בעיקר באמצעות טכנולוגיה לוויינית, אך גם באמצעות תשתית קרקעית.

חלק מאסטרטגיית הצמיחה של החברה מתבסס על רכישה של חברות ופעילות באפריקה. בחודש יוני רכשה סאטקום את מלוא הזכויות בשותפות שלה בחברה לאספקת פתרונות תקשורת לוויינית בקונגו, שבין הלקוחותיה נמנים גם Orange ו-Vodacom. בסאטקום מעריכים כעת כי מיזם התקשורת בקונגו יניב לחברה תוספת רווח נקי של כ-2 מיליון דולר בשנה.

סאטקום פעילה באפריקה גם באמצעות מיזם O3B (ראשי תיבות של The Other 3 Billion]. מדובר למעשה בחברה המפעילה קבוצת לוויינים הנעים בגובה בינוני סביב כדור הארץ ומספקים גישה אלחוטית מהירה לאינטרנט ולתקשורת סלולרית במקומות שבהם אין תשתית פיזית. סאטקום החלה לשתף פעולה עם O3B בנובמבר 2016 וכיום היא אחת הלקוחות הגדולות ביותר של O3B באפריקה.

מנכ"ל החברה דן זיצ'ק מעריך כי ככל שטכנולוגיית התקשורת הלוויינית הופכת לחלופה משתלמת ואמינה יותר בהשוואה לסיבים קרקעיים, פוטנציאל הצמיחה של החברה ביבשת השחורה יילך ויגדל. "לדוגמה, בפעילותנו באמצעות מיזם O3B הגדלנו בהתמדה את התמורה הכוללת לחודש בגין השירותים המסופקים ללקוח וזו עשויה לגדול פי יותר מ-7 עד סוף 2019 לתמורה כוללת של קרוב למיליון דולר בחודש."

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: סאטקום