שוק ה-Embedded FPGA נכנס לתאוצה

3 דצמבר, 2018

השוק ישלש את היקפו בתוך חמש שנים. טכנולוגיית eFPGA מאפשרת לשלב בתוך שבב ASIC או SoC, בלוק IP המספק את הפונקציונליות המלאה של רכיבים מיתכנתים, בלא צורך במעגלי התמיכה ההיקפיים של רכיב FPGA ייעודי

ההאטה של חוק מור בתעשיית השבבים, לצד הדרישה הגוברת ליכולות עיבוד, מאלצים את התעשייה לחפש פתרונות חדשים מעבר לגישה המסורתית של מיזעור שבבים והוספת טרנזיסטורים. אחד מהתחומים הנהנה מהמגמה הזאת הוא שוק מערכות ה-FPGA המשובצות (Embedded FPGA, או eFPGA), אשר היקפו הסתכם בשנת 2017 בקצת יותר מ-3 מיליארד דולר.

טכנולוגיית eFPGA מאפשרת לשלב בתוך שבב ASIC או SoC, בלוק IP המספק את הפונקציונליות המלאה של רכיבים מיתכנתים, בלא צורך במעגלי התמיכה ההיקפיים של רכיב FPGA ייעודי. הדבר מאפשר להשיג חיסכון ניכר בהספק, מכיוון שברכיבים הייעודיים כמעט מחצית משטח הסיליקון מיועד למעגלי התמיכה, כמו מעגלי I/O מיתכנתים,  ממשקי תקשורת מסוג SerDes, GPIO, PCIe, מעגלי אספקת כוח ועוד.

משלושה מיליארד דולר ל-9 מיליארד דולר בשנה

המערך הזה מתייתר כאשר משבצים בלוק eFPGA בתוך שבב מכיוון שהוא מתחבר ישירות אל שאר הבלוקים ברכיב, ולכן לעתים רבות הוא מאפשר לבצע פעולות קלאסיות של רכיבים מיתכנתים, כמו הוספת מנועי האצה למעבד,תוך כדי עמידה בדרישות חיסכון בהספק מחמירות מאוד. בנוסף, השימוש ב-eFPGA מאפשר להתאים את גודל המעגל המיתכנת לצרכים הספציפיים של הרכיב, כדי לקבל אופטימיזציה טובה יותר.

להערכת חברת המחקר Allied Market Research, השוק נכנס למסלול צמיחה בשיעור של כ-16.5%, שיביא אותו להיקף של כ-8.98 מיליארד דולר בשנת 2024. השימוש בטכנולוגיית eFPGA גובר במיוחד בציוד תקשורת, במרכזי נתונים ובתחנות בסיס סלולריות. מדי פעם הם משולבים גם בציוד מהקצה הגבוה. לאחרונה, למשל, דיווחה אוניברסיטת הרוורד על שילוב מודול eFPGA בתוך שבב ייעודי ללימוד עומק המיועד לעבוד בזמן אמת.

להערכת חברת המחקר, השוק העולמי נישלט על-ידי 12 יצרניות שבבים מרכזיות: אינטל, קואלקום, Flex Logix, ברודקום, Quick Logic, זיילינקס, Achronix, אנלוג דיווייסז, NXP, רנסאס, Microchip ו-Cypress Semiconductor. חברת QuickLogic הודיעה בחודש שעבר על התאמת פלטפורמת ה-eFPGA שלה לתהליך הייצור 40 ננומטר של TSMC, כדי להתאימה ליישומים בשוקי ה-IoT, הרכב והאבטחה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: FPGA