הסמכת MIR הביאה ל-OTI הזמנה של 3,000 מערכות תשלום

5 דצמבר, 2018

מערכת התשלומים הרוסית מיר הוקמה כדי לנתק את השוק הרוסי מהתלות בחברות סליקה בינלאומיות הנשמעות להנחיות וושינגטון. און-טראק הגדירה את רוסיה כשוק צמיחה אסטרטגי, ומתחילה לקצור את הפירות

ההסמכה שקיבלה לפני כשלושה חודשים מהבנק המרכזי של רוסיה תורגמה במהירות להזמנה של 3,000 מערכות תשלום אלחוטיות של חברת On Track Innovations מראש פינה. החברה מפתחת מערכות תשלום מבוססות תקשורת אלחוטית קצרת טווח (near field communication  and cashless payment), ובאמצע השנה היא הגדירה את רוסיה כשוק יעד אסטרטגי.

אלא שכדי להתרחב בשוק הזה, היא נדרשה לקבל אישור מהבנק המרכזי של רוסיה, המאפשר לה לספק אמצעי תשלום עבור כרטיס האשראי הרוסי המקומי Mir. ההחלטה על הקמת המערכת התקבלה בשנת 2014 בתגובה לסנקציות שהטילה ארצות הברית על רוסיה. הסנקיות האלה יצרו מצב שבו ויזה ומאסטרקרד האמריקאיות סירבו לספק שירותי סליקה לכרטיסי תשלום של מספר בנקים ברוסיה. בתגובה ייצרו הרוסים מערכת סליקה מקומית הפועלת רק ברוסיה ומשחררת אותה מהתלות בחסרות הסליקה הבינלאומיות.

עד סוף 2016 הונפקו ברוסיה 1.64 מיליון כרטיסי מיר, ולהערכת הבנק המרכזי ברוסיה בתוך זמן קצר תושלם ההנפקה של עוד 30 מיליון כרטיסים. בסך הכל, עד היום מכרה OTI יותר מ-11,000 מערכות תשלום אלקטרוניות ברוסיה. מנכ"ל OTI, שלומי כהן, מסר שההזמנה החדשה התקבלה מלקוח קיים, אשר יתקין את אמצעי התשלום ברשת חנויות לשירות עצמי. "אנחנו מצפים לעתיד זוהר ברוסיה ובמזרח אירופה".

למרות ריחוקה מהמרכז, חברת OTI מפעילה מערך ייצור עצום באמצעות קבלני משנה, המייצר עשרות אלפי מערכות תשלום אלקטרוניות בשנה. ברבעון השלישי בלבד היא סיפקה ללקוחות יותר מ-11,000 מערכות תשלום, ומכירותיה ברבעון צמחו ב-39% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והגיעו להיקף של כ-6.5 מיליון דולר. הרווח הגולמי הסתכם ב-53%, שזה שיעור גבוה מאוד עבור יצרניות חומרה. בתשעת החודשים הראשונים של 2018 הסתכמו מכירותיה בכ-18.5 מיליון דולר, בהשוואה לכ-15.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של 30.3 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת