Vayyar הכריזה על ערכת פיתוח לשבב המכ"ם

11 דצמבר, 2018

ערכת הפיתוח מאפשרת לפתח מוצרים המבוססים על חיישן המכ"ם של ואייר באמצעות התחברות למחשב דרך כונן USB. הערכה תוצג לראשונה בתערוכת CES 2019 שתתקיים בחודש ינואר בלאס-וגאס

חברת Vayyar Imaging מיהוד הכריזה על כרטיס פיתוח עבור שבב מכ"ם ההדמייה החדשני שלה, אשר פועל בתדרי 62GHz-69GHz ומספק תמונות ברזולוציה של 2 ס"מ. המכ"ם מיועד לשמש תחליף למצלמות ביישומי רכב אוטונומי, רכב חכם, ציוד ביתי, ציוד תעשייתי, מיכשור רפואי, רחפנים ועוד. בניגוד למצלמות, השימוש במכ"ם אינו פוגע בפרטיות האנשים ומתפקד ללא הפרעה גם בתנאים שבהם מצלמות לא יעילות, כמו בתנאי חשיכה, אבק, עשן וכדומה. במקרים מסויימים, החיישן של Vayyar מסוגל לקלוט גם מידע המוסתר על ידי אובייקטים, וכך למשל לגלות מבנים המסתתרים מאחורי קירות ולעקוב אחר הסימנים החיוניים של בני-אדם הנמצאים מעבר לקיר.

ערכת הפיתוח Walabot-60Ghz מופיעה במעגל מודפס הכולל את שבב המכ"ם של וייאר, מערך של 40 אנטנות קליטה ושידור (40Tx/Rx), כרטיס זיכרון פנימי ומיקרו בקר המאפשר להתחבר אל הכרטיס דרך המחשב באמצעות ממשק USB 2.0. ערכת הפיתוח החדשה מיועדת להקל על פיתוח מוצרים חדשים ותוצג לראשונה בתערוכת CES 2019 שתתקיים בחודש ינואר בלאס-וגאס.

72 מקמ"שים ומעבד פנימי

חברת ואייר הוקמה בשנת 2011 על-ידי המנכ"ל רביב מלמד, מנהלת הפיתוח מירי רטנר והטכנולוג הראשי נפתלי חייאט. פיתחה טכנולוגיית חישה מבוססת מכ"ם בקרינת RF בתדר גבוה (mmWave) המסוגלת לספק תמונה תלת מימדית ב-360 מעלות של הסביבה וזאת ללא כל שימוש במצלמה. מכ"ם ההדמייה משולב בתוך שבב יחיד המותאים לעבודה בטווח התדרים 3GHz-81GHz, מערך של עד 72 מקמ"שים ומעבד DSP פנימי המבצע את כל החישובים והאלגוריתמיקה.

בדיוק לפני שנה החברה השלימה גיוס הון בהיקף של 45 מיליון דולר בהובלת קרן Walden Riverwood וקרן ITI. עד כה היא גייסה 79 מיליון דולר בשלושה סבבי גיוס. לחברה יש הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם Softbank היפנית לפיתוח משותף של יישומי IoT. כמו-כן, סופטבנק תשמש כמפיצה הראשית של מוצרי Vayyar ביפן. לפני חודשיים נחשף שיתוף פעולה בין ואייר לבין יצרנית המערכות לרכב הצרפתית פאורסיה (Faurecia), שבמסגרתו תשלב פאורסיה את החיישנים של ואייר בתא הנהג העתידי שהיא פיתחה, אשר מותאם לחוויית הנסיעה במכונית אוטונומית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: Vayyar , חיישן , מכ"ם