Voca מהרצליה טוענת שהיא פיצחה את מבחן טיורינג

13 דצמבר, 2018

החברה פיתחה תוכנת בינה מלאכותית אשר מסוגלת לדבר עם בני-אדם, מבלי שאלה יבחינו בכך שמדובר במחשב ולא בבן אנוש. הכריזה על השלמת גיוס הון של 2.6 מיליון דולר

בתמונה למעלה (מימין לשמאל): סמנכ"ל הפיתוח דני רוכמן, CTO ומייסד ד"ר אלן בקר ומנכ"ל ומייסד עינב איתמר. צילום: גיא דביר

חברת Voca AI מהרצליה הודיעה על השלמת סבב גיוס הון בהיקף של 2.6 מיליון דולר, בהובלת קרן Lool ventures ובהשתתפות Flint Capital ומשקיעים פרטיים. החברה פיתחה תוכנת בינה מלאכותית המעניקה למחשב יכולת לדבר עם בן אנוש, מבלי שהאחרון יידע שמולו נמצאת מכונה ולא נציג אנושי. בכך היא מתגברת על המבחן האחרון של אלון טיורינג, אבי תורת המחשב המודרני, אשר טען שהדרך היחידה להבדיל בין אדם ובין מכונה היא בשיחה חופשית בין השניים.

מנכ"ל החברה, עינב איתמר, אמר ש-Voca מייעדת את הטכנולוגיה לשוק מרכזי השירות וה-Call Center. "בעזרת המשקיעים שלנו, אנחנו יכולים לעזור לחברות לבנות את מרכז שירות הלקוחות הווירטואלי הראשון מסוגו". האלגוריתם של Voca משתמש בנאמר בשיחה כדי ללמוד על כוונת הדובר, במקום לתמלל את הנאמר לטקסט, ורק לאחר מכן לנתח אותו, מכיוון שבתהליך התמלול לטקסט אובד מידע חיוני כמו אינטונציה ורגשות. התוכנה מייצרת מנוע להבנת השיחה, על-ידי למידה ממצבור השיחות הקיימות במרכז השירות, ומתאימה מנוע שיחה ייעודי לכל לקוח.

אלא שהתהליך של החברה אינו מבטל את התמלול ואת המידע הקשיח שהוא מספק. מחולל התגובות של החברה (בתמונה למעלה) מבצע גם תמלול של השיחה, גם הערכת כוונות ורגשות, ורק לאחר השילוב בין השניים הוא מחולל תגובה, שמומרת לדיבור קולי המושמע באוזני המשתמש מהצד השני של קו הטלפון. החברה הוקמה בחודש יוני 2017 על-ידי איתמר עינב ועל-ידי הטכנולוג הראשי ד"ר אלן בקר. עינב היה ממייסדי Corrigon שנמכרה ל-eBay בשנת 2016. בקר שימש כמרצה במכללה הטכנולוגית בחולון, אליה הגיע מחברת אינטל שבה שימש כחוקר בתחום לימוד עומק.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות

פורסם בתגיות: בינה מלאכותית