אינסייטק קיבלה אישור FDA לטיפול בחולי פרקינסון

19 דצמבר, 2018

החברה, שפיתחה מערכת בלתי פולשנית לטיפול ברעד ראשוני באמצעות קרינת אולטרה-סאונד, תוכל לטפל בחולי פרקינסון הסובלים מרעד בלתי רצוני ואינם מגיבים לטיפול תרופתי

חברת המכשור הרפואי אינסייטק (Insightec), שפיתחה מערכת בלתי פולשנית לטיפול ברעד ראשוני באמצעות קרינת אולטרה-סאונד, הודיעה היום כי קיבלה אישור ממנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) להרחבת ההתוויה של מערכת ה-Exablate Neuro שפיתחה, וכעת ניתן יהיה להשתמש בה גם לטיפול ברעד בחולי פרקינסון שאינם מגיבים לטיפול תרופתי.

המערכת של אינסייטק מיועדת כעת לטיפול בתופעת הרעד הראשוני (essential tremor), הפוגעת בכחמישית מאוכלוסיית המבוגרים מעל גיל 65 ומתבטאת ברעד קצבי בגפיים המתרחש תוך כדי ביצוע פעולות נגד כוח הכבידה. הטיפול של החברה מתבסס על טכנולוגיית אולטרסאונד ממוקד ומונחה MRI, אשר אינו פולט קרינה מייננת. המערכת עושה שימוש בגלי אולטרסאונד בעוצמה גבוהה כדי להשמיד את הרקמות המיועדות במוח, וכל זאת בזמן שהמטופל נמצא בהכרה מלאה ותחת מעקב MRI המספק הדמיה רציפה ושליטה בטיפול.

רעד בלתי רצוני בגפיים, או דיסקינזיה, הינו אחד התסמינים הבולטים ביותר בקרב חולי פרקינסון, והוא בדרך כלל הולך ומחמיר עם התקדמות המחלה ומגביל מאוד את תנועתו ותפקודו של החולה. המערכת של אינסייטק מיועדת להשמיד את הרקדמות במוח הגורמות להפרעת התנועה ולהפחית את מידת הרעד ולשפר את היכולת המוטורית של המטופל.

בארצות הברית סובלים כמיליון איש ממחלת הפרקינסון, וכ-60,000 חולים חדשים מאובחנים מדי שנה. בחודש מאי ערכה אינסייטק ניסוי מרכזי בקרב קבוצה של חולי פרקינסון כדי לאמוד את הבטיחות והיעילות של הטיפול.

אינסייטק, שנמצאת בשליטתה של אלביט מדיקל המחזיקה בכ-22% ממניותיה, רשמה ב-2017 צמיחה של 28% בהכנסות ל-32 מיליון דולר. בחודש פברואר השלימה החברה גיוס הון בהיקף של 150 מיליון דולר לפי שווי חברה מוערך של כמעט מיליארד דולר. הסבב, הובל תאגיד Koch Industries, אשר השקיעה כ-100 מיליון דולר בחברה.

אינסייטק מתכננת להרחיב את יכולות הטכנולוגיה שלה לטיפול בהפרעות תנועחה ומחלות מוח נוספות כמו אלצהיימר וכן בסוגים מסוימים של סרטן, כמו סרטן הערמונית, סרטן הכבד וסרטן הלבלב. בחודש ספטמבר הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם חברת סימנס לשילוב המערכת שלה עם ה-MRI של סימנס. עד עתה היתה מחויבת אינסייטק בהסכם בלעדיות לשימוש ב-MRI של חברת GE בלבד.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מכשור רפואי

פורסם בתגיות: אינסייטק , פרקינסון