יצרנית הרובוטים temi גייסה 20 מיליון דולר

30 דצמבר, 2018

קבוצת OGAWA הסינית השתתפה בגיוס והשקיעה 5 מיליון דולר. הרובוט התל-אביבי מבוסס על פלטפורמת טאבלט וחיישנים, נע באופן עצמאי בבית ומייצר אינטראקציה עם המשתמש באמצעות קול ומחוות. הייצור מתבצע ב-flex בסין

קבוצת OGAWA הסינית ביצעה בימים האחרונים את ההשקעה הראשונה שלה בישראל, והשקיעה 5 מיליון דולר ביצרנית הרובוטים התל-אביבית טמי (temi), שהיא חברת סטארט-אפ חדשה שיצאה מחברת Roboteam. בכך היא הצטרפה לגיוס הון בהיקף, של כ-20 מיליון דולר, שבעקבותיו מתכמו ההשקעות בחברה בכ-82 מיליון דולר. בין המשקיעים הראשונים בחברה, היה גם ג'ון וו, ה-CTO הראשון של עליבאבא. חברת טמי המציאה קטגוריה חדשה של "טאבלט רובוטי".

מדובר בטאבלט מבוסס אנדרואיד המשולב בפלטפורמה ביתית ניידת ומייצר אינטראקציה עם המשתמש באמצעות אותות קוליים ומחוות. הרובוט מזהה את הבעלים שלו, הולך אחריו, וממלא משימות ללא צורך בשימוש במקלדת או במסך המגע. הרעיון לפיתוח המוצר עלה במוחו של מייסד החברה, יוסי וולף, לפני כשלוש שנים לאחר פגישה עם סבתו. היא סבלה מרעדות בידיה והתקשתה להחזיק בספל קפה. לאחר שביקשה ממנו להפעיל עבורה את הטלפון, הוא הגיע למסקנה שיש צורך בפתרון טכנולוגי לאנשים הזקוקים לממשק טבעי עם מערכות מידע ותקשורת.

התוצאה: רובוט ביתי אוטונומי המשלב את אמצעי ההתמצאות והחיישנים המוכרים היום בשוק (כולל LiDAR) ומערכת לאינטראקציה מלאה עם המשתמש. הרובוט כולל יכולת מיפוי תלת מימדית של הבית וניווט בתוך הבית, איתור המשתמש ומעקב אחריו, ביצוע פעולות בהוראה קולית, הימנעות ממכשולים במהלך התנועה, תכנון נתיב תנועה וזיהוי פנים. במובנים רבים הוא דומה לסייעניות של אמזון וגוגל המוטמעות ברמקולים החכמים שלהן, אך בניגוד אליהן הוא נייד ומסוגל להסתובב עצמאית.

רפי אבירם, מנהל ההשקעות של קבוצת OGAWA הסינית
רפי אבירם, מנהל ההשקעות של קבוצת OGAWA הסינית

וולף הוא ממייסדי חברת Roboteam Defense שאותה ייסד לפני כ-10 שנים ביחד עם אלעד לוי, אשר מייצרת רובוטים טקטיים צבאיים. כיום פועלת temi מרחוב הברזל בתל אביב ומעסיקה כ-100 עובדים: מחציתם בישראל, 40 עובדים בסין ועוד 10 עובדים בארה"ב. הם 100 עובדים בישראל, מחציתם בישראל והשאר במשרדים בניו-יורק, בסן פרנסיסקו, בסינגפור ובשנזן, סין. החברה החלה לאחרונה בשיווק במוצר, ומייעדת להשתמש בכספי הגיוס כדי להעמיק את הכגניסה לשוק האמריקאי.

הרובוט מיוצר בקו ייעודי שהוקם עבור החברה במתקן של חברת flex בסין. במקביל למכירות, החברה גם מקימה קהילת מפתחים פתוחה אשר תפתח עבורו אפליקציות שונות ויש לה שיתוף פעולה עם גוגל שתסייע בשיווק, ועם חברת באידו הסינית אשר מסייעת בתרגום לסינית. שוקי היעד המרכזיים יהיו סין וארצות הברית.

קבוצת OGAWA מתמקדת בייצור מוצרי בריאות ואיכות חיים ונסחרת בבורסה של שנזן לפי שווי שוק של כמיליארד וחצי דולר. לדברי מנהל ההשקעות וסמנכ"ל החדשנות של הקבוצה, רפי אבירם, "השילוב של רובוט temi עם מוצרי OGAWA,יסייע בשמירה על אורח חיים בריא". מעבר להשקעה הפיננסית, שתי החברות נערכות לשיתוף פעולה עסקי: "הרובוט יתממשק למגוון רחב של מוצרי חברת OGAWA אשר בראשם נמצאת כורסת העיסוי ובהמשך למגוון רחב של מוצרים רפואיים של הקבוצה", אמר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , השקעות והון סיכון , טאבלט וסמארטפון

פורסם בתגיות: טמי , רובוט