מדיגוס עוברת למודל של מכירת רישיונות

7 ינואר, 2019

החברה ביטלה הסכם אסטרטגי עם מפיצה בארצות הברית והודיעה כי היא במגעים מתקדמים למכירת רישיונות למערכת ה-MUSE בסין ובמדינות נוספות

חברת המכשור הרפואי מדיגוס (Medigus) מעומר הודיע אתמול (א') על ביטול הסכם ההפצה עם Micro-Tech Endoscopy לשיווק מערכת ה-MUSE בארצות הברית, הסכם שנחתם רק לפני מספר חודשים לתקופה של שלוש שנים והוצג אז על ידי החברה כהסכם אסטרטגי בהיותו הסכם ההפצה הראשון של החברה בארצות הברית. ההחלטה על ביטול ההסכם הינה חלק משינוי המודל המבני והעסקי של החברה שמובילים חברי הדירקטוריון החדשים, שמונו לתפקידם רק לפני כחושיים.

עד היום שיווקה מדיגוס את מערכת ה-MUSE, המשמשת לטיפול זעיר-פולשני בצרבת כרונית (GERD), באמצעות רשת מפיצים ברחבי העולם. על פי הידוע, לחברה ישנם הסכמים עם כחמישה מפיצים בשווקים שונים ברחבי העולם, ובכלל זה ההסכם עם Micro-Tech. ואולם, לפני כשבועיים אותתה מדיגוס על שינוי כיוון במודל העסקי, כאשר הודיעה כי היא מצויה במגעים מתקדמים עם מספר חברות רב-לאומיות בתחום המכשור הרפואי למכירת רישיונות לטכנולוגיית ה-MUSE בסין ובמדינות נוספות בעולם.

בהודעתה אתמול על ביטול ההסכם עם Media-Tech, ציינו במדיגוס כי דירקטוריון החברה בוחן כעת את המשך קיומם של יתר הסכמי ההפצה של החברה, כך שנראה כי אכן מדובר כאן בשינוי אסטרטגי ממודל של הפצה למודל של מתן רישיונות.

המהפיכה של הדירקטוריון החדש

ישנם כמה הבדלים בין הסכמי הפצה למכירת רישיונות. בהסכם הפצה, החברה המפיצה מתחייבת לרכוש מספר מוגדר של מערכות בשנה במחיר מסוים לצורך מכירתן ולרוב גם זוכה לבלעדיות בשוק שבו היא פועלת. בהסכמי רישיונות החברה המפיצה משלמת סכום מסוים עבור הרשות לשווק, ולעיתים גם לייצר בעצמה, את הטכנולוגיה. בנוסף לדמי הרישיון הראשוניים, החברה גם מקבלת תמלוגים על כל מכירה. מודל של מכירת רישיונות עשוי להפחית את עלויות השיווק של החברה, ולעיתים גם את עלויות הייצור במידה והמפיץ מייצר באופן עצמאי את המערכת. במדיגוס מעריכים כי מכירת הרישיונות, במידה והמגעים יבשילו להסכמים סופיים, עשויים להניב לחברה תשלומים מראש אשר עשויים להגיע למיליוני דולרים.

מדיגוס עברה באחרונה מהפיכה ברמה הניהולית, וזאת לאחר שמהלך ההשתלטות של קרן פיור קפיטל הובילה לפני כחודשיים להדחה דרמטית של כל חברי הדירקטוריון הקודמים באסיפת בעלי המניות האחרונה והחלפתם בחברי הדירקטוריון שהוצעו על ידי פיור קפיטל. כעת, בראש הדירקטוריון עומד פרופסור בנעד גולדוואסר, שחתום על שורה ארוכה ומרשימה של אקזיטים והשקעות בתחום הביומד.

בעיצומו של מאבק הכוחות פיור קפיטל הואשמה על ידי הדירקטוריון הקודם בניסיון להשתלט על החברה במטרה לפרקה מנכסיה, ואולם עד כה נראה כי ההנהלה החדשה מנסה להתוות מסלול חדש אשר יסייע לחלץ את החברה מהדשדוש העסקי שבו היא מצויה כבר מספר שנים ואשר הוביל לשחיקה משמעותית בשוויה של החברה.

לפני כחודש החליט הדירקטוריון החדש על שינוי משמעותי במבנה החברה, שבמסגרתו תפוצל פעילות החברה בתחום המצלמות המיניאטוריות לחברה עצמאית נפרדת. הפיצול בין שתי החברות נועד לבדל את תחום מצלמות הווידאו המיניאטוריות של החברה משיווק מערכת ה-MUSE, וזאת מאחר שמדובר בשני תחומי פעילות עם שווקי יעד ותוכנית עסקית שונה לחלוטין.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מכשור רפואי , שיווק והפצה

פורסם בתגיות: MUSE , מדיגוס , פיור קפיטל