GetSAT זכתה במכרז בטחוני בארצות הברית ביחד עם Honeywell

9 ינואר, 2019

החברה מתמחה בפיתוח אנטנות ממוזערות ליישומי תקשורת לוויינית ניידת עבור כוחות צבא וחירום. Honeywell נסחרת בניו יורק בשווי של יותר מ-100 מיליארד דולר

חברת GetSAT מרחובות, המפתחת אנטנות לווייניות זעירות ומסופי תקשורת שטוחים, זכתה בחוזה של סוכנות ממשלתית בארצות הברית בהיקף של מיליוני דולרים לאספקת מערכות שקו"פ (פיקוד, בקרה, תקשורת, מחשבים) ומעקב ותצפית לתמיכה במשימות בשעת חירום בתחומי ארצות הברית.

GetSAT ניגשה למכרז ביחס עם חטיבת התעופה והחלל של חברת Honeywell, אחת החברות הביטחוניות הגדולות בארצות הברית, הנסחרת בבורסה של ניו יורק בשווי של למעלה מ-100 מיליארד דולר. במסגרת החוזה, תספק GetSAT לסוכנות הממשלתית מסופי תקשורת מסוג MilliSAT, המספקים תקשורת מהירה ומאובטחת לכוחות בתנועה בים וביבשה.

MilliSAT הינו מסוף נייד המיועד לכלי רכב צבאיים ביבשה ולכלי שיט בלב ין. משקלו של המסוף הינו כ-14 קילוגרם בלבד וגודלו כ-55 ס"מ על 27 ס"מ בלבד, והוא פועל בתדרי Ka ו-Ku המאפשרים לספק תקשורת לוויינית ברוחב פס גבוה של יותר מ-20 מגה-בייט בשניה. המסופים של GetSAT הינם בעלי צורה שטוחה ומתאפיינים בחיסכון בגודל, משקל וצריכת הספק, דבר המסייע בין היתר להפחית את עלויות התחזוקה שלהם.

הקטנת המסופים מתאפשרת באמצעות מזעור האנטנות לגודל של פחות מאינץ' (23 מילימטר). כמו כן, המסוף כולל ביחידה אחת את האנטנה המשדרת ואת האנטנה הקולטת. מנכ"ל החברה כפיר בנימין מסביר כי פיתוח אנטנות בתדרי Ka מהווה אתגר טכנולוגי וזאת מאחר שהערוץ הקולט והערוץ המשדר פועלים בתדרים שונים ועל כן קשה לשלב אותן ביחידה אחת. "הצלחנו להתגבר על המשוכה הזאת באמצעות עיצוב של אנטנות מאוד קטנות ובעלות ביצועים גבוהים, ושזירתן יחד, מה שאפשר לנו לפתח מסופים ניידים וקלים לנשיאה, המיועדים לשימוש של החיילים הזקוקים נתוני טלמטיקה בשדה הקרב ועד כוחות עזרה ראשונה המעבירים עדכוני מצב פצועים לבתי חולים."

GetSAT הוקמה בשנת 2013 על-ידי יוצא יחידת המזל”טים של צה”ל כפיר בנימין, ועל-ידי יוצא 8200 וחברת קומטאקט, אולג רויטברג. החברה ממוקמת ברחובות ומעסיקה כ-40 עובדים. לפני כחצי שנה היא זכתה במכרז של צבא ארצות הברית לאספקת אנטנות לכוחות יבשה ולצי האמריקאי בהיקף כל כמה מיליוני דולרים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: תעופה וביטחון , תקשורת

פורסם בתגיות: GetSAT , Honeywell