גילת משיקה פתרון תמסורת לוויינית לדור החמישי

27 ינואר, 2019

מדובר בשדרוג פלטפורמת התמסורת הלוויינית הקיימת של החברה על מנת שתוכל לתמוך בדרישות הדור החמישי. תמסורת לוויינית מהווה חלופה לסיבים אופטיים באזורים מרוחקים

חברת גילת רשתות לוויין (Gilat Satellite Networks) מפתח תקווה נערכת לקראת השלב הראשון של פרישת תשתיות הדור החמישי (5G) ברחבי העולם, שצפוי להתחיל בשנה הקרובה ולצבור תאוצה ב-2020, ומודיעה על השקת פתרון תמסורת לוויינית חדש אשר תוכנן לספק את הביצועים הגבוהים הנדרשים עבור שירותי הדור הבא.

על פי התקינה שנקבעה, תקשורת דור חמישי אמורה לספק קצב הורדה מינימאלי של כ-100 מגה-בייט לשנייה וקצב העלאה מינימאלי של כ-50 מגה-בייט לשנייה, וכל זאת תוך שיהוי אות של מילישנייה לכל היותר. מדובר בקצב המהיר פי חמישה מהמהירויות הממוצעות כיום בארצות הברית ובאירופה ופי 15 מהמהירות העולמית הממוצעת. כמו כן, בשל הצורך לתמוך בהתפתחות עולם ה-IoT, רשתות דור חמישי יידרשו להיות מסוגלות לשאת בעומסי תעבורה גדולים הרבה יותר ולספק בו-זמנית שירותים למיליוני מכשירי סלולאר ואביזרי IoT.

קפיצת המדרגה המשמעותית הזו אמורה להתאפשר בעיקר באמצעות שדרוג תשתיות הסיבים האופטיים טכנולוגיות המיקרו-גל הקיימות. ואולם, באקוסיסטם העתידי של הדור החמישי תקשורת לוויינית אמורה למלא תפקיד משלים, ולאפשר תקושרת דור חמישי באזורים שבהם אין תשתית קרקעית מספקת כמו למשל ישובים המרוחקים מאזורים אורבניים ובמדינות מתפתחות שבהן תשתית הסיבים האופטיים לוקה בחסר.

זהו למעשה שוק הנישה שבו גילת מעוניינת לתקוע יתד. הפיתרון החדש שעליו הכריזה הוא למעשה שדרוג יכולותיה של מערכת ה-SkyEdge II-c של גילת, המספקת תמסורת לוויינית לרשתות הדור הרביעי (LTE), על מנת שתוכל לתמוך ביעדי הקיבולת, השירותים וזמינות הרשת הנדרשים עבור רשתות 5G. בגילת מציינים כי המערכת מסוגלת כעת לספק רמות חדשות של קישוריות לוויינית במגוון מימדים, החל מתחנות סלולריות ועד ליישומים התובעניים ביותר. הפלטפורמה של גילת תאפשר לספקיות סלולאר ואינטרנט לשדרג את קיבולת הרשת שלהן לסטנדרטים של הדור החמישי באמצעות תמסורת לוויינית.

המערכת המשופרת מאפשרות קצב של 2.5 ג'יגה-בייט לשנייה על גבי גל נושא יחיד בערוץ היוצא וקצב של 1 ג'יגה-בייט מהערוצים החוזרים הקשורים, הקצבים הגבוהים מתאפשרים באמצעות שידור רחב סרט בעל יעילות גבוהה בטכנולוגיית DVB-S2X בערוץ היוצא וקידוד חדשני של LDPC אדפטיבי מהיר בערוץ החוזר. פתרון ה-SkyEdge II-c תומך בחבילה המלאה של המודמים והיכולות הקיימים, כולל האצת GTP, טכנולוגיית MEC (Mobile-Edge Computing), ויכולות Layer 2 ו-Layer 3 המשלבות האצת GTP.

בנוסף, משפחת המודמים הלווייניים מתרחבת כעת עם המודם החדיש ביותר – Capricorn-PLUS. מודם חדש זה מכיל מנוע עיבוד רב עוצמה התומך ברמות חדשות של צפיפות משתמשים ושירותים עם עד 100,000 PPS, וכן בקצבים וביעילות גבוהים יותר של עד 100 מגה-בייט לשנייה בערוץ ה-MF-TDMA החוזר.

הארכיטקטורה מבוססת הענן והניתנת להרחבה של ה-SkyEdge II-c מאפשרת נתיב שדרוג לרשת מבוססת תוכנה (SDN) ולווירטואליזציה של רשתות תקשורת (NFV) באמצעות שדרוג תוכנה, ובכך הינה פתרון המוכן לעתיד.

מנהל המוצרים בגילת מוטי גולדשטיין מסר כי הפיתרון החדש של גילת יתמוך במעבר של הרשתות לדור החמישי ויאפשר לספק שירותים חדשים. "ה-SkyEdge II-c  הפך לפתרון הלווייני הנבחר של רשתות ה-LTE המובילות בעולם, ועם השקת היכולות החדשות אנו סוללים את הדרך לקישוריות 5G בכל מקום."

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: תקשורת

פורסם בתגיות: גילת , דור חמישי