הכנסות ננו-דיימנשן ב-2018: 5.1 מיליון דולר

28 ינואר, 2019

החברה מכרה כ-30 מדפסות בשנה האחרונה והכפילה את רשת המפיצים שלה מ-10 ל-20. אחד משווקי היעד המרכזיים של החברה: השוק הביטחוני בארצות הברית

מנייתה של ננו-דיימנשן מתבלטת במסחר הבוקר בתל אביב וזאת לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות מקדמיות לקראת פרסום דו"חותיה המסכמים לשנת 2018, שהיתה השנה המלאה הראשונה של פעילות מסחרית ומכאן העניין הרב בביצועים העסקיים. על פי צפי החברה, הכנסותיה ב-2018 צפויות להסתכם ב- 5.1 מיליון דולר, וזאת בהשוואה ל-860 אלף דולר ב-2017. בסך הכול מכרה החברה כ-30 מדפסות ב-2018.

ננו-דיימנשן החלה ברבעון השלישי של 2017 בשיווק מסחרי של מדפסת ה-DragonFly2020 Pro, המשמשת לבנייה מהירה וגמישה של אבות-טיפוס רב-שכבתיים של מעגלים אלקטרוניים מודפסים ללא צורך לייצר את דגם האב-טיפוס במיקור חוץ על ידי יצרן חיצוני, וכך לקצר את משך התהליך, להפחית עלויות ולשמור על הקניין הרוחני (IP). למעשה, מדובר במדפסת הראשונה והיחידה בשוק להדפסה בתלת-מימד של PCB, והצמיחה המשמעותית במכירותיה של ננו-דיימנשן בשנת המסחור הראשונה מלמדת על ביקוש וצורך אמיתיים בתעשייה לפיתרון מסוג זה, והדבר בהחלט מעודד לגבי המשך צמיחתה של החברה.

הכנסותיה של ננו-דיימנשן צמחו באופן עקבי מרבעון לרבעון. על סמך התוצאות המקדמיות ל-2018, ההכנסות לרבעון הרביעי עמדו על 1.8 מיליון דולר, וזאת לעומת 1.6 מיליון דולר ברבעון השני ו-1.1 מיליון דולר ברבעון השני. החברה הכפילה ב-2018 את רשת השותפים שלה מ-10 מפיצים ל-20, והרחיבה את פריסתה הגאוגרפית לשווקים חדשים באסיה-פסיפיק כמו סין, טיוואן וקוריאה, ובמדינות באירופה כמו בלגיה, הולנד וטורקיה.

מגמה מעניינת בפעילות העסקית של החברה בשנת המסחור הראשונה היתה המיקוד במגזר הביטחוני, ובשוק הביטחוני בארצות הברית בפרט, שמסתמן כשוק יעד אסטרטגי עבור המדפסת של החברה.

החברה מכרה בשנה האחרונה מספר מדפסות לחילות שונים בכוחות הביטחון האמריקניים, ומה שסלל את דרכה של החברה לשוק הביטחוני האמריקני היה קבלת אישור ספק מורשה של ממשלת ארצות הברית (קוד CAGE ) במחצית השנייה של 2018, אישור אשר מתיר לה לעשות עסקים עם חברות ממשלתיות וביטחוניות בארצות הברית.

אישור זה למעשה פותח בפני ננו-דיימנשן את השוק הבטחוני העצום בארצות הברית והיא יכולה לבצע עסקים ישירות עם ממשלת ארצות ועם סוכנויותיה השונות, לרבות המשרד לביטחון המולדת וישויות ביטחוניות אחרות של ארצות הברית.

מאחר שהמדפסת מאפשרת למהנדסי אלקטרוניקה לייצר סדרות קטנות של אבות-טיפוס במהירות ובתוך מחלקת הפיתוח של החברה, ללא צורך להיעזר ביצרן חיצוני, היא מתאימה מאוד לתעשיות הביטחוניות, שבהן תהליכי הפיתוח הינם מורכבים מאוד ובעלי רגישות ביטחונית.

עמית דרור, מנכ"ל ננו דיימנשן מסר: "במהלך שנת 2018 החברה מיצבה את מוצריה, את תשתית ההפצה והלקוחות. אנו מאמינים שהתוצאות משקפות את התשתית המוצלחת שבנינו להאצת הצמיחה ואימוץ המוצרים מצד לקוחותינו."

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , דוחות רווח , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: ננו-דיימנשן