שדרוג אינטל כולל השקעה של 40 מיליארד שקל בישראל

29 ינואר, 2019

ההשקעה בישראל תתבצע במסגרת תוכנית הרחבת כושר הייצור של אינטל העולמית, הכוללת השקעות באתריה באורגון, באירלנד ובישראל, והרחבת השימוש בקבלניות ייצור שבבים חיצוניות

שר האוצר, משה כחלון, גילה אתמול בציוץ בטוויטר שחברת אינטל מתכננת להשקיע כ-40 מיליארד שקל בהרחבת כושר הייצור שלה בישראל. לדבריו, "זו החלטה חסרת תקדים שצפויה להביא אלפי מקומות עבודה לדרום". היום (ג') מסרה החברה שהיא תגיש תוכנית עסקית לממשלת ישראל להמשך ההשקעה באתר הייצור של החברה בקרית גת. מנכ"ל חברת אינטל ישראל, יניב גרטי, אמר: "הבטחון בשותפות הנהדרת בין אינטל לבין מדינת ישראל עומד ביסוד התוכנית שנגיש".

בשלב זה אינטל אינה מפרסמת פרטים על הפרויקט, לוח הזמנים לביצועו, עלותו והטכנולוגיה הכרוכות בו. בעבר הוביל מפעל הייצור בקרית גת את השימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר של אינטל. מעניין יהיה לראות האם היא מתכננת להתאים אותו לייצור בתהליכים של 7 ננומטר, שבו היא מפגרת לאחר חברת TSMC. מכל מקום, ידוע שלפחות מפעל אחד כבר מתוכנן לייצר ב-7 ננומטר: המפעל באריזונה (פאב 42), שבו היא משקיעה כ-7 מילארד דולר.

קיצור זמני האספקה ב-60%

הגשת התוכנית באה בעקבות הודעה קודמת של אינטל כי היא נמצאת בשלב תכנון מוקדם של הרחבת הייצור באתריה באורגון, באירלנד ובישראל. בפוסט של סגנית נשיא בכירה ומנהלת כללית של הייצור והתפעול באינטל העולמית, אן קלהר, שפורסם בדצמבר בבלוג של החברה, היא הסבירה שהגדלת שטח הייצור העומד לרשות החברה, "יאפשר לנו להגיב מהר יותר לשינויים בשוק ולקצר את זמני האספקה שלנו ב-60% לערך. ההזדמנות העסקית הגדולה ביותר של החברה ניצבת בפנינו ואנו ננקוט בצעדים הדרושים בכדי שרשת הייצור שלנו תהיה גמישה דיה להגיב לשינויים בביקוש".

ברבעון האחרון של 2018 הסתכמו מכירות אינטל בכ-18.7 מיליארד דולר. בשנת 2018 כולה היא צפויה לדווח על מכירות של 62.8 מיליארד דולר, מתוכם כ-37 מיליארד דולר מכירות של מעבדי PC. בנוסף להרחבת כושר הייצור העצמי, היא הודיעה שהחברה תמשיך להשתמש בשירותים של קבלניות ייצור חיצוניות (foundries). "ככל שאנחנו מפתחים יותר מוצרים ללקוחות מסוגים שונים, יש לצפות שנקבל החלטות אסטרטגיות בשאלה איזה מוצרים נייצר בכוחות עצמנו ואיזה מוצרים יועברו לייצור על-ידי קבלני משנה".

ראוי לציין שאינטל הגדילה בשנתיים האחרונות באופן משמעותי את היקף ההשקעות שלה בשדרוג קווי הייצור והרחבת תפוקת הייצור. ב-2018 צפויה אינטל, להערכת חברת המחקר IC Insights, להשקיע כ-15.5 מיליארד דולר בשדרוג הייצור, גידול של 32% בהשוואה ל-2017. ב-2019 צפויה אינטל להשקיע כ-13.5 מיליארד דולר.

חברת אינטל מעסיקה כ-11,700 עובדים בישראל ועוד כ-1,100 בחברת מובילאיי הנמצאת בבעלותה המלאה. בשנת 2018 הסתכם הייצוא של אינטל ישראל בכ-3.9 מיליארד דולר ב-2018 (גידול של כ-300 מיליון דולר בהשוואה לשנת 2017). הרכש המקומי שביצעה בישראל ב-2018 הסתכם בכ-1.7 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית