ברנמילר אנרג'י מתחילה בתוכנית התייעלות

30 ינואר, 2019

החברה מקימה תחנת אגירת אנרגיה ליד דימונה, המבוססת על טכנולוגיית אגירה תרמית. חתמה על הסכם הבנות לקבלת הלוואת גישור בהיקף של 20 מיליון שקל

בתמונה למעלה: מייסד ומנכ"ל החברה, אבי ברנמילר, באתר תחנת הכוח רותם 1 ליד דימונה

חברת ברנמילר אנרג'י מראש העין (Brenmiller), אשר פיתחה פתרון אגירת אנרגיה עבור תחנות כוח חשמליות המבוסס על טכנולוגיה תרמית, מגבשת תוכנית התייעלות להקטנת ההוצאות השוטפות לצד השגת מימון מיידי. במסגרת התוכנית, הודיע בעל השליטה בחברה, אבי ברנמילר, על הפחתת שכרו החודשי ב-50%. בנוסף, הוא העניק לחברה הלוואה של 1.8 מיליון שקל, והודיע על נכונות להעביר לחברה עוד 2.5 מיליון שקל במתכונת של הלוואה או של השקעה הונית.

הקשיים שהחברה נקלעה אליהם קשורים לפרוייקט תחנת האגירה רותם 1 בדימונה, אשר היתה מיועדת להתחבר לרשת החשמל ברבעון הראשון של 2019. מדובר בפרויקט הראשון מתוך שניים שמקימה החברה בישראל. מרבית המימון לפרויקט זה מגיע מבנק לאומי. רותם 1 מבוססת על טכנולוגיית אגירת חום חדשנית, המאפשרת הפקת חשמל נקי מהשמש גם בלילה. התחנה צפויה לספק חשמל נקי לרשת החשמל עד 24 שעות ביממה, ותמכור חשמל לרשת הארצית לתקופה של 20 שנה.

בדצמבר 2018 החברה דיווחה שהיא מבקשת להאריך את מועד אבן הדרך ברשיון שקיבלה מרשות החשמל, בעקבות שינויים בתוכניות ההנדסיות ומעבר של תחנת הכוח מצורה של פרוייקט תרמי עם אגירה המשולב בחווה סולארית (PV), לפרוייקט תרמי עם אגירה בלבד, וכן עיכוב במועד המשיכה של הלוואה שקיבלה. באתו חודש היא חתמה על מזכר הבנות לקבלת הלוואה גישור בהיקף של 20 מיליון שקל מקרן השקעות פרטית, אלא שלפני כשבועיים פג תוקף המזכר והחוזה לא נחתם. בתגובה, העביר ברנמילר הלוואה אישית מיידית של 400 אלף שקל לחברה.

לפני שבוע דיווחה החברה על הסכם לקבלת הלוואה גישור של 20 מיליון שקל מקרן הלוואות פרטית אחרת. כעת היא מקווה שתוכל להשלים את פרוייקט רותם 1 ולשלב את התחנה ברשת החשמל הארצית.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות