אורבוטק צופה שהמיזוג עם KLA יושלם כבר ברבעון הנוכחי

3 פברואר, 2019

בדיווח אופטימי ל-SEC, אורבוטק ו-KLA הודיעו כי השיחות עם הרגולטור הסיני נמצאות לקראת סיום. במקביל, אורבוטק הגיעה להסכמות עם רשות המס בישראל לגבי גובה המס שישלמו בעלי המניות הזרים על האקזיט

מסתמן שהמיזוג בין אורבוטק (Orbotech) ל-KLA-Tenchor יצלח את המשוכה של הרגולטור הסיני. בדיווח קצר לרשות לניירות ערך בארצות הברית (SEC) בסוף השבוע, הודיעו שתי החברות כי השיחות ביניהן לרשות להגבלים עסקיים בסין לאישור המיזוג מצויות לקראת גמר וכי הן מעריכות שהעסקה תאושר עוד ברבעון הנוכחי, כלומר עד סוף חודש מרץ, וזאת לאחר שהביעו אי ודאות לגבי מועד השלמת העסקה לפני מספר שבועות.

בעקבות הדיווח האופטימי, מניותיהן של שתי החברות, שהספקות לגבי אישור המיזוג הכביד עליהן, זינקו במסחר בנסד"ק. במקביל, אורבוטק הודיעה כי הגיעה להסדר עם רשות המיסים בישראל לגבי המיסים שיידרשו בעלי המניות הזרים של החברה על האקזיט.

אורבוטק חתמה עם KLA על הסכם למכירת החברה תמורת 3.4 מיליארד דולר בחודש מרץ 2018. ואולם, השלמת העסקה התעכבה בחודשים האחרונים על שולחנו של הרגולטור הסיני, שככל הנראה הציב תנאים למתן האישור למיזוג. אורבוטק ו-KLA הן ספקיות גדולות מאוד של תעשיית הייצור הסינית וקרוב לשליש ממכירותיהן מתבצע בסין, ועל כן העסקה היתה מחויבת באישור של הרשות להגבלים עסקיים בסין.

הנקמה הסינית פגעה באורבוטק

בסוף חודש דצמבר הודו שתי החברות כי חל עיכוב באישור העסקה, שהיתה אמורה לצאת לפועל עד סוף 2018, ואף על פי שהשיחות עם הרגולטור הסיני היו מצויות בשלב מתקדם, שתי החברות לא נקבו בצפי מדויק והסתפקו בהערכה כי המיזוג יאושר במהלך 2019. העיכוב המשמעותי ואי הוודאות לגבי עצם אישור העסקה, בייחוד על רקע מתיחות הסחר בין ארצות הברית לסין ומאבקי הכוח ביניהן בתעשיית השבבים, גרמו לחששות בקרב המשקיעים ומניותיהן של שתי החברות איבדו גובה. הדבר התבטא בפער ארביטראז' שנוצר בין שווי השוק של אורבוטק בנסד"ק באותה עת, כ-2.5 מיליארד דולר, לבין המחיר שלפיו תומחר המיזוג, כ-3.4 מיליארד דולר. כעת כבר נסחרת אורבוטק בנסד"ק לפי שווי שוק של 3.05 מיליארד דולר.

חברת אורבוטק מיבנה נחשבת למובילה עולמית בתחום מערכות הבדיקה של מעגלים מודפסים (30%-35% מהמכירות), מערכות אוטומטיות לבדיקת צגים שטוחים במהלך הייצור (25%-30% מהמכירות), ובתחום מערכות הייצור של מארזים מתקדמים וצפופים מאוד ותהליכי ייצור שבבים (30%-35% מהמכירות). למוצרים שלה יש משקל מכריע בכושר הייצור של הרבה מאוד חברות אלקטרוניקה. חברת KLA היא אחת מהחברות הגדולות בעולם בתחום אספקת מערכות לבקרת הייצור של שבבים. בין השאר יש לה מרכז פיתוח וייצור בישראל המעסיק יותר מ-500 עובדים.

בתוך כך, כחלק מההיערכות למיזוג, אורבוטק הודיעה כי הגיעה להסדר עם רשות המיסים בישראל לגבי גובה המס שיידרשו לשלם בעלי המניות הזרים ועובדי החברה שאינם תושבי ישראל. כמו כן, אורבוטק הודיעה כי רשות המס עדיין בוחנת את בקשתה לפטור את בעלי המניות הישראלים של החברה מתשלום מס על המרת מניות אורבוטק במניות KLA לאחר המיזוג.

KLA מדווחת על צמיחה

ברבעון השני של השנה הפיסקלית 2019 שהסתיים בדצמבר 2018, דיווחה KLA על היקף מכירות של 1.12 מיליארד דולר ורווח של 369 מיליון דולר. "התוצאות ממשיכות מגמת צמיחה דו-ספרתית זו השנה השלישית ברציפות", אמר נשיא ומנכ"ל KLA, ריק וולאס. במקביל לדו"ח האופטימי, הכריזה החברה על שינוי מיתוגי, ובחרה בשם החדש +KLA, במקום השם הקודם KLA Tencor.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה

פורסם בתגיות: KLA-Tenchor , אורבוטק