יעקב לוי פורש מניהול קבלנית הייצור AMS

4 פברואר, 2019

לוי היה אחראי על ביצוע תוכנית ההבראה של AMS בשבע השנים האחרונות. חטיבת ההרכבות החדשה של פי.סי.בי תכלול את הפעילות במגדל העמק ואת הפעילות של AMS בראש העין. לוי: "נבלמה בריחת הייצור מישראל"

מנכ"ל חברת AMS Electronics מפארק אפק בראש העין, יעקב לוי, יפרוש מהתפקיד בסוף חודש אפריל 2019. לוי הצטרף ל-AMS בשנת 2007 בתפקיד הסמנכ"ל המסחרי ובשנת 2011 מונה למנכ"ל החברה. בתפקיד הזה הוא היה אחראי על ביצוע תוכנית הבראה מקיפה שכללה אירגון מחדש של החברה והפיכתה מחברה ציבורית הנסחרת בבורסה בתל-אביב ובעלת הפסדים גדולים, לחברה פרטית, רווחית וצומחת. בשיחה עם Techtime הוא סיפר שהחליט לפרוש כדי לחפש את האתגר הבא בתעשיית האלקטרוניקה.

חברת AMS נרכשה על-ידי פי.סי.בי טכנולוגיות בתחלית דצמבר 2018. ערב העיסקה העסיקה חברת AMS כ-150 עובדים וסיפקה שירותי ייצור, הרכבות וניהול שרשרת האספקה משלב התכנון ועד לאספקת/משלוח המוצרים ללקוח. לחברה מפעל הרכבות בשטח של כ-5,200 מ"ר. בדצמבר 2018 היא נרכשה על-ידי חברת פי.סי.בי טכנולוגיות ממגדל העמק (PCB Technologies), הנמצאת בשליטת קרן פימי (51%). בעקבות העיסקה, מקימה פי.סי.בי חטיבת הרכבות מאוחדת הכוללת את פעילות AMS ביחד עם פעילות ההרכבות שלה במגדל העמק. החטיבה תמשיך לפעול משני אתרי הייצור הקיימים. נודע שאין כוונה לצמצם את הפעילות בראש העין ולאחרונה הוארך חוזה השכירות באתר לעשר שנים נוספות.

יעקב לוי, בן 46, הוא בעל תואר ראשון בשיווק מדרבי, ולפני הצטרפותו ל-AMS שימש כמנהל לקוחות במוטורולה תקשורת ישראל וכמנהל ערוצי הפצה בחברת מיחשוב גדולה. לדבריו, תעשיית הייצור האלקטרוני בישראל חוותה בשנים האחרונות תהליך היפוך מגמה והתחזקות. לוי: "בעשור הקודם היתה מגמה חזקה מאוד של הוצאת הייצור למזרח. אבל בשנים האחרונות יש מגמה הפוכה: הלקוחות גילו שהמזרח מעניין אבל יש לו גם חסרונות ועלויות עקיפות גבוהות. הקבלניות הישראליות פיתחו מומחיות בייצור High Mix Low Volume שהוא מתאים ללקוחות הישראלים, ובנו יכולת לספק מענה טכנולוגי, יצירתי ודינמי, המתאים לצרכים של הלקוחות בישראל.

"כתוצאה מכך התעשייה הפסיקה להוציא החוצה חלק גדול מהייצור. נעצר גל הוצאת הפעילות מישראל לאסיה ולמדינות אירופה מתפתחות, ונוצרה יציבות מסוג חדש".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית