רבל נכנסת לתחום כלי הרכב החשמליים

5 פברואר, 2019

החברה דיווחה על הזמנה מסמסונג ארצות הברית, בהיקף של 4 מיליון אירו, לייצור שסתום לאוורור סוללות לרכבים חשמליים

חברת רבל (Raval), העוסקת בפיתוח פתרונות לתעשיית הרכב הבינלאומית, נכנסת לתחום הרכבים החשמליים. החברה, הנסחרת בבורסה של תל אביב, הודיעה אתמול (ב') על זכייה בפרויקט ראשון לאוורור סוללות לרכבים חשמליים של חברת סמסונג ארצות הברית. היקף ההזמנה מוערך בכ-4 מיליון אירו.

סמסונג ארצות הברית, שהכריזה לאחרונה על הקמת מפעל לייצור סוללות בדטרויט בהשקעה של 60 מיליון דולר, צפויה לשלב את שסתומי רבל בסוללות חשמליות שיותקנו ברכבי יוקרה. המערכת שפיתחה רבל הינה מערכת בטיחותית הנדרשת לפי הרגולציה, שתפקידה לגרום לשחרור מהיר של גזים הנוצרים בסוללות במקרה של שריפה והתלקחות.

שמואל וולודינגר, יו"ר רבל: "זכייה זו תניח את היסודות לכניסתה של רבל מערכות רכב לשוק המכוניות החשמליות. לאורך השנים רבל הציגה שיעורי צמיחה הגבוהים משיעור הצמיחה של תעשיית הרכב, בעיקר הודות לפיתוח פתרונות ייחודיים ומתקדמים שתאמו באופן מיטבי את הנחיות הרגולציה הכלל-עולמית. רבל, כמי ששמה לה למטרה להפוך את המכוניות לבטיחותיות יותר וידידותיות יותר לסביבה, נערכת כדי למצות את כלל היכולות והניסיון שצברה גם לטובת האצת פעילותה בתחום הרכבים החשמליים".

הצעה לרכישת חטיבת מערכות הרכב

רבל עוסקת בשני תחומים: פיתוח וייצור שסתומים לאוורור מיכלי דלק ברכב, שסתומים למערכות בלימה ומערכות שטיפה. תחום זה מהווה את מירב הכנסותיה של החברה. התחום השני הינו פיתוח וייצור חלקים מבניים מפלסטיק, המיוצרים בטכנולוגיית הזרקה תרמופלסטית מחוזקת בסיבי זכוכית, ומיועדים להתקנה במערכות שונות של כלי רכב. חלקים אלו מחליפים חלקי מתכת ומשמשים בעיקר להפחתת משקל הרכב.

בין לקוחות החברה נמנים יצרני מערכות לרכב המובילים בעולם (Tier-1) ויצרני רכב (OEM) כגון פולקסווגן, אאודי, ג'נרל מוטורס, מרצדס ואחרים. החברה מפעילה אתרי ייצור בישראל, לוקסמבורג, גרמניה, קנדה, ארצות הברית, ספרד, מקסיקו וסין. בעלי השליטה בחברה הם קיבוץ רביבים ושמוליק וולודינגר, המשמש כיו"ר החברה.

בסוף חודש אוקטובר קיבלה החברה הצעה מגורם בשוק הרכב לרכישת פעילותה של החברה בתחום הרכב. ואולם, היום בבוקר (ג') דיווחה החברה לבורסה כי המגעים לא הבשילו לכדי הסכם. כבר עם קבלת ההצעה הודיעה רבל שישנם פערים גדולים בין הצדדים לגבי המחיר, וייתכן כי זו גם הסיבה לכישלון המשא ומתן. עם זאת, יש לציין כי רבל לא העמידה למכירה מיוזמתה את חטיבת הרכב, שכאמור מהווה את מרבית פעילות החברה.

רבל סיימה את הרבעון השלישי של 2018 עם הכנסות של 51.2 מיליון אירו, צמיחה של 13% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה הציגה ברבעון זה תוצאת שיא ב-EBITDA, שהגיע לכ-7.1 מיליון אירו. למועד פרסום הדוח הכספי, הסתכם צבר ההזמנות של החברה בכ-1.7 מיליארד אירו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive