מייסדת אקו פאוור, אינה ברוורמן, נבחרה לרשימת הנשים המשפיעות במאה ה-21 של MSN

14 פברואר, 2019

אקו פאוור, שהוקמה על ידי אינה בגיל 24 בלבד, פיתחה טכנולוגיה להפקת חשמל מתנועת גלי הים. החברה כבר הקימה תחנה ראשונה בגיברלטר, ופועלת להקמת תחנות נוספות במקסיקו, סין וישראל

המאה ה-21 עןד בתחילת דרכה, אבל אתר התוכן הפופולארי MSN כבר בחר לפרסם את רשימת 30 הנשים המשפיעות של המאה הנוכחית, וזאת לציון 100 שנה לתיקון בחוקה האמריקאית שהקנה זכות הצבעה גם לנשים. ברשימת 30 הנשים ישנה גם נציגות ישראלית: אינה ברוורמן, מייסדת Eco Wave Power, שפיתחה טכנולוגיה להפקת חשמל מכוח גלי הים, התברגה כמספר 10 ברשימה המכובדת, לצד נשים מובילות כגון אופרה ווינפרי, סרינה וויליאמס, אנגלה מרקל, ג'יי.קיי רולינג, הילארי קלינטון, ביונסה, שריל סנדברג ואחרות.

אינה, שהקימה את אקו פאוור ב-2011 ביחד עם דויד לב בהיותה בת 24 בלבד, אמרה בשיחה עם TechTime: "מאוד מרגש להיכלל ברשימה כזו של נשים חזקות. כשהקמתי את החברה הייתי מאוד צעירה, ותחום האנרגיה הוא תחום מאוד גברי, להיות יזם זה קשה בפני עצמו, ולהיות יזמית אישה מוסיף רובד קושי נוסף, ועל כן מאוד מרגש לקבל הכרה מאתר כה מוכר."

להפיק חשמל מהגלים

חברת אקו פאוור פיתחה טכנולוגיה להמרת הכוח של גלי הים לאנרגיה חשמלית. המערכות של החברה מבוססות על מצופים המוצבים בצמוד למזח או אל קו החוף. תנועת העלייה והירידה של המצופים, הנגרמת על-ידי גלי הים, מומרת לתנועה של נוזל הידראולי אשר מזין מתקן להפקת חשמל הנמצא על החוף מחוץ למים. כדי להפיק חשמל, המערכת זקוקה לגלים בגובה ממוצע של כחצי מטר, תנאי המתקיים לחופי האוקיינוס בכל עונות השנה, ואפילו לחופי ישראל. עלות הקמתה של תחנת כוח כזו הינה כמיליון דולר לכל מגה-וואט.

אקו פאוור הקימה ב-2015 במיצר גיברלטר תחנת כוח ראשונה המבוססת על הטכנולוגיה שלה. התחנה, המחוברת לרשת החשמל המקומית מ-2016, הינה תחנת הכוח הראשונה, ולפי שעה היחידה, בעולם המייצרת חשמל מגלי הים ומוכרת חשמל לרשת תחת הסכם מסחרי. אינה מספרת כי בימים אלה מרחיבה החברה את יכולת הייצור של התחנה מ-100 קילו-וואט ל-5 מגה-וואט, כמות שיכולה לספק את תצרוכת החשמל של כ-5,000 משקי בית. התחנה המורחבת צפויה לספק כ-15% מתצרוכת החשמל של המדינה.

המצופים של אקו פאוור

התחנה ביפו תחובר לרשת החשמל של תל אביב

בנוסף לתחנה בגיברלטר, החברה מקימה כעת תחנה נוספת נמל מנזניו שבמקסיקו, ונמצאת במשא ומתן עם הממשל בסין להקמת תחנה באי Zoushan במחוז Zhejiang בסין. כמו כן, לחברה יש תחנת הדגמה בנמל יפו, אשר הוכרה כמתקן חלוץ על ידי המדענית הראשית במשרד האנרגיה, ד"ר ברכה חלף, שגם הורתה לרשות החשמל לקבוע תעריף לחשמל המופק מגלי ים, מה שמאפשר כעת את חיבור התחנה לרשת החשמל של תל אביב. בשלב ראשון צפויה התחנה להפיק כ-100 קילו-וואט, ובשלב מאוחר יותר עשויה להתרחב לקיבולת של כ-5 מגה-וואט. לדברי אינה, באמצעות שוברי הגלים המצויים לאורך חופה של תל אביב ניתן להפיק אפילו 20-30 מגה-וואט.

הבחירה של אינה להתמקד בתחום האנרגיה הירוקה  אינה מקרית ככל הנראה ומאחוריו מסתתר סיפור אישי. אינה נולדה באוקראינה באזור המרוחק כ-300 קילומטר בלבד מאזור האסון של תחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל. פיצוץ הכור התרחש כשבועיים בלבד לאחר לידתה, וכתינוקת היא סבלה מתופעות לוואי שנגרמו בעקבות החשיפה לקרינה הרדיו-אקטיבית. היא אף כמעט איבדה את חייה כתוצאה מדום נשימה שנגרם עקב זיהום האוויר, וניצלה בעקבות הנשמה מפה לפה שביצעה בה אמה, אחות במקצועה. לדבריה, הנסיבות הללו היוו עבורה טריגר מכרזי במסע האישי לפיתוח אנרגיה מתחדשת, נקייה ובטוחה.

לריאיון שהתקיים עם מייסדת החברה, אינה ברוורמן, במסגרת הפודקאסט של Techtime לחצו כאן>>>

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , אנשים , חברות סטראט-אפ , קלינטק

פורסם בתגיות: MSN , אינה ברוורמן , אקו ווייב פאואר