אוטוטוקס ומדיה-טק מפתחות פיתרון המשלב V2X וטלמטיקה

24 פברואר, 2019

שתי החברות כבר השלימו תכנון ייחוס שיאפשר ליצרניות רכב וספקיות Tier-1 והתקין פיתרון שיכלול גם יכולות V2X גלובלי וגם יישומי טלמטיקה

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר מפתחת ביחד עם ענקית הסמיקונדוקטור הטייוואנית מדיה-טק (Media-Tek) יחידת טלמטיקה שתשולב בשבבי ה-V2X הגלובלי של אוטוטוקס, ובכך להציע בפיתרון אחד יכולות V2X להתראות בטיחות לצד יישומי טלמטיקה כגון קריאות חירום אוטומטיות לרכב (eCall), איתור כלי רכב, מעקב אחר דפוסי נהיגה, ניהול ציי רכב וכדומה. שתי החברות יציגו את הפיתרון המשותף אוטוטוקס ו-MediaTek בתערוכת MWC בברצלונה שתחל השבוע.

שתי החברות כבר השלימו תכנון ייחוס (reference design) משותף עבור יחידת בקרת טלמטיקה (Telematics Control Unit – TCU) המשולבת עם מערך שבבי V2X גלובלי. תכנון הייחוס מבוסס על שבב ה-V2X הגלובלי של אוטוטוקס ועל מערך שבבי המודם הסלולרי החדש של מדיה-טק, המותאם לענף הרכב ןתומך בטמפרטורת הפעולה הנדרשת על ידי תעשיית הרכב. תכנון הייחוס שפיתחו שתי החברות יכול לשמש כבסיס עבור יצרניות רכב וספקי Tier-1 בענף הרכב להתקנת יחידת טלמטיקה גמישה ומאובטחת המשולבת עם פתרון V2X גלובלי.

בפיתרון המשולב, שבב הטלמטיקה מתוכנן כיחידה נפרדת ברמה הפיזית. וזאת על מנת להבטיח חציצה בין פונקציות הבטיחות של ה-V2X לפונקציות הטלמטיקה המגולמות בתקשורת V2N (Vehicle to Network). באוטוטוקס מסבירים כי הפרדת יחידת הטלמטיקה מהתקן הגישה לרשת הסלולארית יוצרת גמישות ומניבה תועלות בתחום הבטיחות ואבטחת הסייבר: מתקפה על התקן הגישה הסלולארית אינה מתפשטת ל-V2X והבידוד הפיזי מסייע לפשט את תהליך קבלת ההסמכה עבור הפתרון.

שבב ה-V2X הגלובלי של אוטוטוקס הוא היחיד בשוק כעת התומך בשני התקנים המרכזיים לתקשורתV2X : תקו התקשורת הישירה, DSRC, הפועל בעיקר בארצות הברית, ביפן ובמדינות אירופה, והתקן הסלולרי (Cellular V2X) המתבסס על תקשורת בין המכונית לרשת הסלולארית.

רם שלום, סגן נשיא אוטוטוקס לפיתוח עסקי ולשיווק באזור אסיה והאוקיינוס השקט, מסר: "תכנון הייחוס המשותף שלנו יספק מענה לצורך הגובר בשוק לפלטפורמת טלמטיקה משתלמת ומוגנת מתקיפות סייבר, הכוללת V2X, עוד לפני לוחות הזמנים לפריסה של יכולות אלה על ידי יצרני רכב עולמיים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive

פורסם בתגיות: V2X , אוטוטוקס , מדיה-טק