טמי קיבלה הזמנה לאספקת 10,000 רובוטים

28 פברואר, 2019

החברה התל אביבית פיתחה רובוט ביתי המתנייד באופן אוטונומי ונישלט באמצעות הוראות קוליות ומחוות גוף. ל-Techtime נודע שחודש אחד בלבד לאחר חשיפת המוצר, היא קיבלה הזמנת ענק מחברת ההפצה האירופית Zorabots

חודש לאחר שחברת temi התל אביבית השיקה רשמית בתערוכת ה-CES בלאס וגאס את הרובוט הביתי אישי Robotemi שהוא בעל יכולות ניווט ותנועה אוטונומיות, ותקשורת אינטואיטיבית עם המשתמש, היא מבצעת צעד גדול אל השוק הצרכני וחתמה על הסכם הפצה בלעדי באירופה עם חברת Zorabots, המפתחת פלטפורמות רובוטיות אינטילגנטיות. ל-TechTime נודע כי במסגרת הסכם ההפצה, זורבוטס התחייבה לרכוש כ-10,000 רובוטים לצורך שיווקם בגרמניה, בריטניה, צרפת, בלגיה, הולנד, איטליה, וספרד. מהחברה נמסר שבמסגרת שיתוף הפעולה עם זורבוטס, יתווספו לרובוט פונקציות חדשות ותמיכה בשפות נוספות.

טמי הוקמה בשנת 2016 ופיתחה רובוט אישי המהווה הכלאה בין טאבלט מבוסס אנדרואיד לבין פלטפורמה רובוטית ניידת, המופעלת באמצעות הוראות קוליות ומחוות ידיים. הרובוט כולל יכולת זיהוי מכשולים ותכנון נתיב, יודע לזהות את הבעלים שלו, ללכת אחריו, ולבצע משימות שונות, וכל זאת ללא צורך בשימוש במקלדת או במסך מגע. כך למשל, הוא מקיים שיחות וידאו ללא שימוש בידיים, מעביר שיעורים פרטיים, יכול לבצע קניות דרך האינטרנט, לסייע לרופא לבקר חולים ואפילו להשגיח על הילדים. המשתמש יכול גם לשלוט ברובוט מרחוק באמצעות אפליקציה, להניע אותו ברחבי הבית ולעקוב אחר המתרחש.

כיום החברה מקימה קהילה פתוחה של מפתחים עבור בניית אפליקציות חדשות והי מקיימת שיתוף פעולה עם גוגל שתסייע בשיווק, ועם חברת באידו הסינית אשר מסייעת בתרגום לסינית. החברה מסרה שמאז מאז שהחלה בשיווק הרובוט באוקטובר 2018, היא מכרה כמה אלפי יחידות בארצות הברית. מטה החברה נמצא בניו יורק ומרכז הפיתוח בישראל. הרובוט עצמו מיוצר במתקן של Flex בסין. לדברי סמנכ"ל פיתוח עסקי, יון רוזנברג, "החל מהחודש הבא, ניתן יהיה להיכנס לבתי הכל בו selfridges בלונדון, De Bijenkorf באמסטרדם, Printemps בפריז ו-KaDeWe בברלין כדי לחזות בקסם של temi. הרובוט יוצע במחיר של 1999 יורו, ויישלח לבית הלקוח בחודש יוני השנה".

שתי מערכות הפעלה במארז אחד

החומרה של temi מבוססת על מעבדי ARM ושימוש בחיישנים רבים: חיישן LiDAR מתוצרת Newsight הישראלית המכסה 360 מעלות, שתי מצלמות תלת-מימד, שתי מצלמות אור נראה, חמישה חיישני קירבה, יחידת מדידה אינרציאלית (IMU), ו-6 חיישני Time of Flight. מערך התקשורת כולל התחברות לרשתות Wi-Fi, Bluetooth והרשתות הסלולריות מהדורות 3G/4G. הפלטפומה כוללת צג מגע בגודל של 10.1 אינטש המותקן על-גבי זרוע מתכווננת המאפשרת לו להתיישר אוטומטית בכיוון המשתמש המדבר אל הרובוט.

בתחום הקלט, הרובוט כולל מערך של ארבע מיקרופונים דיגיטליים, יכולת עיצוב אלומה קולית (Beamforming) ומעגלי ביטול הדהוד והסרת רעשים סביבתיים. הוא מפיק סאונד באמצעות מערכת High fidelity בהספק של 20Watts. תשתית העיבוד מבוססת על שתי מערכות נפרדות: מעבד ARM Hexa core המנהל את הרובוט ומבוסס על תשתית לינוקס, ומעבד ARM Quad core המנהל את הטאבלט והאינטראקציה עם המשתמש, הפועל על-גבי מערכת ההפעלה אנדרואיד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , מחשבים ומערכות משובצות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: TEMI , רובוט