קמטק מדווחת על הזמנה מיצרנית זיכרונות מובילה

7 מרץ, 2019

יצרנית הזיכרונות רכשה מערכות מדידה ובדיקה בהיקף של 9 מיליון דולר. "אנו ממוצבים היטב במעבר של שוק הזיכרונות למארזים מתקדמים"

יצרנית ציוד הבדיקה והמטרולוגיה קמטק (Camtek) דיווחה על הזמנה בסכום כולל של כ-9 מיליון דולר לאספקת מספר מערכות למדידה תלת-מימדיות ובדיקה דו-מימדיתמיצרנית מובילה (Tier-1) של זיכרונות DRAM. קמטק צפויה לספק את המערכות במהלך הרבעון הראשון והשני של 2019.

שוק הזיכרונות הינו אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים בתעשיית השבבים העולמית בשנים האחרנות. ואולם, לאחר האמרת המחירים של שבבי זיכרונות ב-2016-2017, ברבעונים האחרונים חלה ירידה במחירי ה-DRAM, בעיקר בעקבות ההיחלשות בשוק הסמרטפונים והגדלת תפוקת הייצור של יצרניות הזיכרונות. עם זאת, למרות הנסיגה קמטק נהנית מהמעבר בתעשיית הזיכרונות למארזים תלת-מימדיים מתקדמים יותר, המצריכים ציוד בדיקה ומדידה מתקדם.

מנכ"ל קמטק רפי עמית התייחס לכך ואמר, "למרות שמחירי זיכרונות ה-DRAM מצויים תחת לחץ מסוים, המעבר למארזים מתקדמים נמשך ומונע על ידי הדרישות הטכנולוגיות לתפוקה גבוהה יותר וצריכת אנרגיה נמוכה יותר. הזמנה זו של מספר מערכות הינה הבעת אמון במומחיות שלנו במדידת 3D מדויקת, כמו גם ביכולות הבדיקה שלנו ב-2D. אנו ממוצבים היטב במעבר של שוק הזיכרונות למארזים מתקדמים. הזמנה זו ממשיכה את המומנטום החיובי איתו התחלנו את 2019 אל תוך הרבעון השני."

תוצאות שיא ב-2018

קמטק השיגה תוצאות שיא בשנת 2018: המכירות הסתכמו ב-123.2 מיליון דולר ומההות צמיחה של 32% בהשוואה לשנת 2017. הרווח התפעולי הסתכם בסכום של כ-22.2 מיליון דולר, שהוא יותר מכפול באשר בשנת 2017 וכיום יתרת המזומנים בקופת החברה מסתכמת בכ-54.9 מיליון דולר.

החברה צופה שהצמיחה לא תיבלם, והמכירות ברבעון הראשון של 2019 יצמחו להיקף של 33.5-34.5 מיליון דולר, שהן גידול של כ-25% ביחס לרבעון הראשון 2018. קמטק נסחרת בנסד"ק לפי שווי של 318 מיליון דולר.

קמטק מספקת ציוד בדיקה ומדידה לקווי ייצור של תעשיית השבבים, עם התמחות בשוק המארזים המתקדמים, זיכרונות, רכיבי CMOS Image Sensors, MEMS ורכיבי RF. בחודש שעבר הודיעה חברת כרומה (Chroma ATE) הטאיוואנית שהיא תרכוש מפריורטק 20.5% ממניותיה של קמטק תמורת 58.1 מיליון דולר במחיר של כ-9.5 דולר למנייה, המשקף פרמיה של 29%. במקביל, נחתם הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי בין כרומה לבין קמטק: כרומה תקבל מקמטק זכויות שימוש בטכנולוגיית הבדיקה התלת-ממדית שלה תמורת תמלוגים, ביישומים שאינם בתחום המוליכים למחצה.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה

פורסם בתגיות: DRAM , קמטק