המתג הישראלי מכניס את מארוול לעידן הדור החמישי

13 מרץ, 2019

המתג החדש תומך בתעבורת נתונים של עד 12.8Tbps. מנכ"ל מארוול ישראל, גיא אזרד: "רק צוותי פיתוח מועטים בעולם יכולים לתכנן ולהוביל מוצר בסדר גודל כזה"

חברת מארוול (Marvell Semiconductor) הכריזה על משפחת מתגי איתרנט (Ethernet) מסוג חדש לגמרי, המיועדים לשימוש במרכזי נתונים עתירי עיבוד אשר צריכים להתמודד עם מיליוני אבזרי IoT ועם הטיפול בתעבורת הדור החמישי (5G). משפחת המתגים החדשה, Prestera CX 8500, מסוגלת לטפל בקצב תעבור מידע של 2Tbps-12.8Tbps (טרהביט לשנייה). "המוצר החדש מייצר מהפיכה בתחום המיתוג הפנימי של מרכזי נתונים", אמר מנהל קבוצת פתרונות הקישוריות בחברה, אריק הייאס.

משפחת CX 8500 פותחה כולה במרכז הפיתוח של מארוול בישראל, אשר אחראי ב-18 השנים האחרונות על כל המוצרים במשפחת Prestera של החברה. מנכ"ל מארוול ישראל, גיא אזרד, אמר שרק צוותי פיתוח מועטים בעולם יכולים לתכנן ולהוביל מוצר בסדר גודל כזה. "שיטות העבודה שפיתחנו, בשילוב עם נחישות ועבודת צוות הם שאיפשרו את פריצת הדרך הזאת. אנו חשים ברי-מזל שיכולנו לתרום לשינוי כה משמעותי בתחום תעבורת הנתונים בעולם".

המתג החדש מיוצר בתהליך של 16 ננומטר. הוא כולל מעגלי חומרה ייעודיים לניטור הרשת (טלמטריה) עד לרמת ה-RDMA (גישה ישירה לזיכרון) ומבוסס על מספר פריצות דרך טכנולוגיות. אחת מהן היא ניהול תעבורה אופטימלית למערכי איחסון (Storage Aware Flow Engine), אשר עוקבת אחר ביצועי הרשת כולה ומזהה נקודות שבהן הרשת לא עומדת בעומס ופעילותה מואטת. היא מאפשרת ניהול וירטואלי של תהליכי האחסון בעזרת הצגת הזרימה ברשת, טלמטריה מתקדמת ודיאגנוסטיקה, המזהה פקקי תעבורה ברשת ופותרת אותם.

החידוש השני הוא שיפור של ארכיטקטורת ניתוב המידע בתוך הרשת (Forwarding), המבוסס על אימוץ הגישה של עיבוד מרכזי המופץ באמצעות מתגי משנה. הגישה הזאת מייצרת הפרדה בין העיבוד לבין הזיכרון ומצמצמת את מספר שכבות החומרה ברשת. הגישה החדשה מספקת תמיכה בנקודות תקשורת העובדות בקצבים של 1Gbps-400Gbps. שתי הטכנולוגיות החדשות כוללת וירטואליזציה המפשטת את הרחבת הרשת ומוזילה את עלותה. להערכת החברה, המתגים החדשים מפחיתים בכ-35% את צריכת ההספק של תשתיות המיתוג במרכזי נתונים, ובכ-50% את עלותם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס , תקשורת