צי אירופי מסרב להיפרד ממערכות התקשורת הישנות של אורביט

13 מרץ, 2019

החליט להאריך את השימוש במערכת עקיבה ישנה שכבר יש לה תחליף מודרני, והזמין חלפים נדירים ב-3 מיליון דולר. מכירות החברה ב-2018 צמחו ב-14% הודות לגידול של 30% במכירות של מערכות עקיבה לווייניות

חברת אורביט (Orbit) מנתניה ממשיכה את מגמת הצמיחה של השנתיים האחרונות, בעיקר הודות לגידול משמעותי בתחום הפעילות המרכזי שלה: פיתוח וייצור מערכות עקיבה המסנכרנות בין אנטנות קרקעיות וניידות לבין אלומת התקשורת של לוויינים. ביחד עם הדו"ח השנתי שפורסם היום (ד'), החברה דיווחה שצי אירופי החליט להאריך את זמן השימוש במערכות עקיבה שהוא רכש בעבר מהחברה, והזמין חלקי חילוף עבורן בהיקף של 3 מיליון דולר. מדובר במערכות ישנות מדגם AL-7200, שאורביט החליפה אותן בפתרון OceanTRx המודרני. "זו המחשה מצויינת לאמינות המערכות שלנו" אמר מנכ"ל אורביט, בן וויינברגר. "למרות שקשה לאתר חלק מהחלפים הישנים, צברנו מלאי מספיק לצורכי הצי לעוד שנים רבות".

בשנת 2018 צמחו מכירות החברה ב-14% להיקף של כ-44.5 מיליון דולר (גידול של כמעט 50% בהשוואה ל-2016). המכירות בתחום מערכות העקיבה צמחו בשנה האחרונה ביותר מ-30% ותפסו כשני שלישים מההכנסות. בעקבות התוצאות עברה החברה למסלול של ריווחיות: מהפסד תפעולי של 2.8 מיליון דולר ב-2017 לרווח תפעולי של כמיליון דולר ב-2018, ומהפסד נקי של 4.4 מיליון דולר ב-2017 לרווח נקי של 74 אלף דולר ב-2018.

התחזית לשנים הבאות: אלפי לוויינים מנמיכי-טוס

וויינברגר הסביר שהשיפור בתוצאות מגיע בעקבות אסטרטגיה עסקית המתמקדת בפרויקטים איכותיים ובהסכמים אסטרטגיים ארוכי טווח עם שחקנים מובילים, ומיקוד בתחום התעופה האזרחית והצבאית. לפי צבר ההזמנות הנוכחי, הצמיחה צפויה להימשך גם ב-2019: בסוף 2018 נאמד צבר ההזמנות בכ-62.2 מיליון דולר, מתוכם כ-44 מיליון דולר צפויים להתקבל כבר ב-2019.

תחום מערכות העקיבה נמצא כיום ערב צמיחה מהירה, בעקבות התפתחות עולם ה-New Space המאפיין בשימוש במערכי לוויינים מנמיכי-טוס, הנעים במסלולים בינוניים (MEO) ונמוכים (LEO) מעל כדור הארץ. בניגוד ללוויינים גיאוסטציונריים, הנעים במסלול של 36,000 ק"מ ומצויים בנקודה קבועה בשמיים,  מערכי MEO ו-LEO כוללים לוויינים רבים, לעיתים מאות ואלפים, אשר נעים במהירות גבוהה יותר ביחס לכדור הארץ והתקשורת עימם מתבצעת באמצעות אנטנות הכוללות מערכות עקיבה מתוחכמות המסוגלות גם לדלג אוטומטית בין הלוויינים.

20 ציים בעולם מתבססים על אורביט

תחום הפעילות המרכזי השני של אורביט הוא ניהול מערכות שמע ותקשורת פנים למטוסים. בתחום זה דיווחה החברה ב-2018 על הסכם אסטרטגי בהיקף של 109 מיליון דולר ל-5 שנים עם משרד ההגנה האמריקני לשדרוג, שירות ותחזוקה עבור מערכות ניהול תקשורת מוטסות במטוסי תדלוק אווירי מדגם KC-135 Stratotanker של בואינג, הנמצאים בשירות של חיל האוויר האמריקאי. חברת אורביט נמצאת בשליטת קרן פימי ונסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי שוק של כ-173 מיליון שקל.

לקוחות החברה כוללים כ-20 ציים ימיים מובילים ברחבי העולם, אינטגרטורים גדולים כגון איירבאס, בואינג, לוקהיד מרטין, נורת'רופ גרומן ורוקוול קולינס, ספקי שירותי תקשורת כגון סלקס, טלספאציו, יוטלסאט, ניוסאט, גילת והאריס קאפרוק, ארגונים העוסקים בתצפית מהחלל כגון אימאג'סאט וסוכנויות חלל אירופאיות וארגונים ביטחוניים וממשלתיים.

התמונה בראש הכתבה: באדיבות אורביט

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חלל , תעופה וביטחון , תקשורת , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: אורביט , מערכות עקיבה