מיטרוניקס פיתחה טעינה אלחוטית לרובוט ניקוי בריכות

24 מרץ, 2019

הטעינה מתבצעת באמצעות השראה אלקטרומגנטית. הרובוט מכוון לשוק בוני הבריכות החדשות, שהחברה לא פעילה בו כיום. הכנסות החברה ב-2018 צמחו להיקף של 748 מיליון שקל

חברת מיטרוניקס ((Maytronics) מקיבוץ יזרעל פיתחה רובוט חדש לניקוי בריכות, הנטען באופן אלחוטי, בתוך המים, באמצעות השראה אלקטרומגנטית הנוצרת בין סליל המצוי בשקע המותקן בדופן הבריכה וסליל המצוי בסוללת הרובוט. הפיתרון החדשני חוסך את הצורך בחיבור הרובוט באמצעות כבל לשקע חשמלי וכך גם מקל על תנועתו בתוך המים.

המוצר, שקרוי POOL SIDE CONNECT וצפוי לצאת לשוק ב-2020, נועד לסייע למיטרוניקס לפרוץ לפלח שוק שהיא לא פעילה בו כיום: חברות בוני הבריכות החדשות. להערכת החברה, בכל שנה נבנות ברחבי העולם כ-300 אלף בריכות חדשות. ואולם, באופן מסורתי, בוני הבריכות מתקינים בבריכות החדשות שהם בונים מערכות ניקוי המתבססות על משאבות. המוצר החדש יאפשר לחברות הללו להתקין את הערכה בתשתית הבריכה כחלק מתהליך בניית או שיפוץ הבריכה ולהציע פיתרון חדשני שיבדל אותן מהמתחרים.

השקע המגנטי בדופן הבריכה. מתוך הדו"ח השנתי של מיטרוניקס

המוצר החדש השני, ה-IO, שגם כן צפוי לצאת לשוק בשנה הבאה, הוא רובוט לשוק הפרימיום אשר מצויד בחיישן מיוחד ואלגוריתמים של בינה מלאכותית אשר יאפשרו לו למפות, עוד לפני תחילת עבודת הניקוי, את המבנה ואת צורתה של הבריכה ולתכנן מראש את תוכנית הניקוי היעילה והמהירה ביותר. הרובוט יהיה מצויד בתקשורת IoT עם חיבוריות לענן ואפליקציית משתמש.

הטכנולוגיות הללו יאפשרו למיטרוניקס להתממשק אל מהפיכת הבית החכם, שצפויה לצבור תאוצה בשנים הקרובות. לפני מספר חודשים זכה הרובוט החדש בפרס החדשנות בקטגוריית הבריכה החכמה בתערוכת Piscine Global 2018 Pool Innovations, שהתקיימה בליון, צרפת.

מיטרוניקס היא למעשה החברה הגדולה בעולם בתחום הרובוטים האוטומטיים לניקוי בריכות. להערכת החברה, היא מחזיקה כיום בנתח של כ-46% מהשוק העולמי, וזאת בהשוואה ל-37% בשנת 2016 ו-44% ב-2017. כ-98% מהכנסותיה מגיעות ממכירות לשווקים בינלאומיים, שהעיקריים בהם הם ארצות הברית, אירופה ואוסטרליה, שבהם היא פעילה דרך חברות-בנות.

דולפין פרטי בחצר הבית

מוצר הדגל של החברה הוא קו הרובוטים Dolphin. בדומה לשוק הרובוטים הביתיים לשאיבת אבק, הרובוטים של מיטרוניקס מספקים חלופה אוטומטית ויעילה יותר לשיטות הניקוי הקיימות, המתבססות על משאבות חיצוניות. הדולפין כולל יכולת ניווט מונחית ג'ירוסקופ ומצפן. הוא משייט באופן עצמאי בבריכה וצולל לקרקעית כדי לספק כיסוי מלא של תכולת הבריכה. באמצעות מערכת סינון מתקדמת מסלק הרובוט מן הבריכה גם חלקיקי פסולת מילימטריים ובאמצעות מערכת מברשות מנקה את השכבה השומנית הנוצרת על קרקעית ודפנות הבריכה. התהליך עצמו נמשך כשלוש שעות לערך, ובכך מגדיל את זמן השימוש של האנשים בבריכה.

ב-2018, למרות חולשה ברבעון הרביעי, שנבעה בעיקרה מגורמים עונתיים, מיטרוניקס רשמה הכנסות של כ-748.3 מיליון שקל, צמיחה של 17.1% בהשוואה ל-2017. לפני מספר חודשים הציבה החברה יעד להגיע להכנסות של מיליארד שקל ב-2021, ובקצב הצמיחה הנוכחי (ראו גרף למעלה) היא בהחלט נמצאת על המסלול הנכון להשגת היעד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: השאה אלקטרומגנטית , מיטרוניקס