און סמי רוכשת את קוונטינה בכמיליארד דולר

4 אפריל, 2019

קוונטינה תספק ל-On Semiconductor טכנולוגיות Wi-Fi מתקדמות, וידע בתקן Wi-Fi 6 החדש, אשר אמור להשפיע על תעשיית הרכב ושוק הציוד התעשייתי. העיסקה תסתיים במחצית השנייה 2019

בתמונה למעלה: כרטיס פיתוח בלוטות' של און סמי. מעוניינת בטכנולוגיית Wi-Fi 6

חברת און סמי (ON Semiconductor Corporation) רוכשת את Quantenna Communications מסאן-חוזה, קליפורניה, תמורת 1.07 מיליארד דולר. העיסקה מעניקה לקוונטינה שווי חברה של 936 מיליון דולר, מכיוון שקופת המזומנים שלה כוללת היום כ-136 מיליון דולר. העיסקה מספקת לאון סמי את טכנולוגיות החומרה והתוכנה של קוונטינה בתחום ה-Wi-Fi, ונועדה לחזק אותה בשני שוקי היעד המרכזיים שלה: שוק הרכב ושוק הפתרונות התעשייתיים.

העיסקה צפויה להסתיים במחצית השנייה של 2019, לאחר קבלת אישורים רגולטוריים והסכמת אסיפת בעלי המניות של קוונטינה. קוונטינה מעסיקה כ-420 עובדים ומחזיקה ב-95 פטנטים בתחום התקשורת האלחוטית. עד היום היא סיפקה כ-200 מיליון שבבים לכ-40 יצרני ציוד. בשנת 2018 הסתכמו מכירותיה בכ-220 מיליון דולר. היא מספקת שבבי תקשורת לתדרי 2.4GHz ו-5GHz, וטכנולוגיות לנתבי Wi-Fi מרובי אנטנות, המסוגלים לבצע מיתוג עצמי בין תצורת 4x4MIMO לבין תצורת 8x8MIMO.

Wi-Fi 6 מתחיל להיכנס אל השוק

אחת מהסיבות לעיסקה היא ככל הנראה הופעת תקן התקשורת האלחוטית החדש, Wi-Fi CERTIFIED 6, שאושר על-ידי Wi-Fi Alliance בחודש ינואר השנה. התקן החדש משנה את מעמדה של התקשורת האלחוטית הוותיקה והופך אותה לתשתית תקשורת רבת עוצמה: הוא מבוסס על תקן IEEE 802.11ax, וברבעון השלישי של 2019 יתחיל להיות חלק בלתי נפרד מהשוק כאשר האיגוד ישיק את תוכנית ההסמכה התעשייתית עבור התקן החדש.

אומנם למשתמשים יחידים השינוי יתבטא בגידול של 40% בלבד בקצב העברת הנתונים, אולם טכנולוגיות האיפנון והניהול החדשות מאפשרים לספק קישוריות אלחוטית במתקנים גדולים דוגמת בתי חולים, מבנים ארגוניים ואפילו אצטדיונים שבהם יש דרישה לאלפי נקודות חיבור בו-זמנית. מבחינת און סמי, חשיבות התקן החדש נעוצה בכך שעשויה להיות לו השפעה רבה על תשתיות הקישוריות במפעלי ייצור ועל התקשורת בתעשיית הרכב: הן בתור תשתית תקשורת פנימית עבור מערכות המידע והבידור, והן עבור הקישוריות של הרכב אל תשתיות הכביש.

בתחילת מרץ השנה הדגימה קוונטינה תקשורת Wi-Fi בקצב של 2Gbit/s שהושגה באמצעות קישור מספר מחשבים המצויידים במודם 2x2AC MIMO של אינטל אל נתב של החברה המבוסס על טכנולוגיית 8×8 MIMO וכולל יכולת ריבוי משתמשים (multi-user MIMO). הנתב מבוסס על ערכת השבבים QSR10GU-AX Plus של קוונטינה, התומכת בתדרי  2.4GHz-5GHz ובקצב העברת נתונים כולל של עד 10Gbps ב-12 ערוצים במקביל.

  • הגרף בכתבה בחסות חברת קוונטינה.
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: Wi-Fi , תקשורת WiFi