מו"מ לשת"פ אסטרטגי בין פוג'יטסו ו-SCADAFence

10 אפריל, 2019

בלעדי ל-Techtime: פוג'יטסו תציע את פיתרון הגנת הרשתות התעשייתיות של SCADAFence ביפן ובעולם. חתמה על שיתופי פעולה גם עם חברת הסייבר NRI ועם חברת הנדל"ן Mitsu היפניות

חברתSCADAFence  התל אביבית, המפתחת פתרונות הגנת סייבר לרשתות תפעול תעשייתיות (SCADA), צפויה להכריז בשבועות הקרובים על שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת פוג'יטסו (Fujistu) היפנית, כך נודע ל-Techtime. פוג'יטסו נחשבת לאחת מחמש החברות הגדולות בעולם בתחום שירותי הסייבר המנוהלים, אולם כיום היא לא מציעה פיתרון הגנה לרשתות תעשייתיות.

במסגרת שיתוף הפעולה, פוג'יטסו תוסיף את המערכת של סקדה-פנס לפורטפוליו שלה ותציע גם פיתרון משולב המספק כיסוי גם למערכות המידע וגם למערכות התפעול בארגונים תעשייתיים. בתחילה הפעילות תתמקד בשוק היפני, אולם עשויה להתרחב לכל העולם. השוק היפני הוא בעל חשיבות אסטרטגית מכיוון שמגזר הייצור ביפן נחשב לשלישי בגודלו בעולם, אחרי סין וארצות הברית.

מיד כשהחלה לשווק את המוצר שלה ב-2017, סימנה סקדה-פנס את יפן כשוק יעד אסטרטגי: היא פתחה בה מרכז פעילות והכריזה בחודשים האחרונים על שורה של שיתופי פעולה משמעותיים בשוק היפני. "ביפן אנחנו עדים לאימוץ מאוד נרחב של פתרונות הגנה למתקני ייצור, וזאת לאור תהליכי הדיגיטליזציה המקיפים שעובר מגזר הייצור שם", סיפר מנכ"ל החברה, אלעד בן מאיר.

רשתות SCADA חשופות בתעשייה ובבנייני מגורים

האסטרטגיה של סקדה-פנס היא לקשור שיתופי פעולה עם חברות שירותי סייבר, המשמשות כמעין אינטגרטור בתחום הסייבר ומספקות פיתרונות Turn-Key ללקוחות. לפני מספר ימים החברה הודיעה על שיתוף פעולה עם חברת NRI היפנית, שהיא אחת מחברות שירותי הסייבר הגדולות ביפן. בדומה לפוג'יסטו, גם NRI תשתמש בטכנולוגיה של סקדה-פנס כדי להציע פתרון הוליסטי ללקוחות.

במקביל, חברת הנדל"ן היפנית Mitsui Fudosan בחרה בפיתרון של סקדה-פנס כדי להגן על מיזמי המגורים החכמים שהיא בונה. תחום הבניינים החכמים והערים החכמות צפוי להיות אחד המגזרים המשמעותיים בשוק ההגנה על רשתות SCADA, מאחר שבניינים חכמים כוללים רשתות תקשורת ייעודיות למערכות התפעול, כמו משאבות מים, בלוני גז, רשתות חשמל, מזגנים, מערכות חימום, אמצעי אבטחה ועוד.

מפעלים חכמים הפכו למטרה של מתקפות סייבר

סביבת הייצור המודרנית רווייה במערכות אוטומטיות, חיישנים ורשתות תקשורת, ומתחברת אל התשתית הארגונית, ואל מערכי המלאי, ההזמנות והתקשורת מול גורמים חיצוניים. כתוצאה מכך מתהדק הקשר בין טכנולוגיות ליבת הייצור (Operational Technologies) לבין המעטפת של טכנולוגיות המידע. השילוב הזה קרוי גם "סביבת ייצור חכמה", ויתגבר עם האימוץ של רעיון Industry 4.0 הכוללIoT  בסביבת הייצור. הדבר חושף את מערכות הייצור לסיכוני אבטחה חדשים, החל ממתקפות סייבר והחדרת נוזקות למתקני הייצור, פגיעה במערכי הייצור, גניבת מידע מסחרי ועוד. 

המערכת של סקדה-פנס מספקת הגנה לרשתות ICS/SCADA תעשייתיות באמצעות זיהוי בזמן אמת של מתקפות סייבר, התראות על שיבושים אפשריים העשויים להשבית מערכות, כלים לאיתור נקודות תורפה ועוד. לדברי בן מאיר, "רוב המתחרות שלנו מתמקדות ברשתות תעשייתיות מבוזרות, כמו ברשתות חשמל, המורכבות מיחידות נפרדות פשוטות יותר. אנחנו התמקדנו ברשתות מורכבות הכוללות עשרות אלפי מכשירים המחוברים ברשת אחת.

"יש לנו גם לקוחות בתחום תעשיית השבבים, אבל רוב החברות מעדיפות שלא להצהיר בפומבי על הטמעת הפיתרון שלנו, מחשש שזה ייתפס כמעין הודאה בכך שהן לא היו מוגנות עד כה. מקרה כמו פריצת הסייבר לחברת SMC מגביר מאוד את המודעות לצורך בפתרונות הגנה תעשייתיים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , חדשות