הסינים מחפשים טכנולוגיות רפואיות מישראל

18 אפריל, 2019

ממשלת שיאמן מציעה הטבות לחברות ישראליות מתחום הבריאות שיהיו מוכנות להעתיק את פעילותן או לפתוח פעילויות בתחומי "עיר הבינה המלאכותית" הסינית. אבירם: "החברות יקבלו מענקים כספיים והחזרי מס"

ממשלת שיאמן מדרום מזרח מזרח סין, הנחשבת ל"עיר הבינה המלאכותית" בגלל התמיכה הרבה שהיא מעניקה לחברות מתחומי ה-AI, סימנה את תעשיית הטכנולוגיה הישראלית כיעד חדש. הנספח הכלכלי של ממשלת שיאמן בישראל, רפי אבירם, הוזמן לפני שבוע לעיר כדי להעניק סקירה בפני משקיעים על תעשיית הבריאות הישראלית. אבירם סיפר ל-Techtime שהפגישה נערכה במשרד בנק CCB שהוא הבנק המרכזי של שיאמן ונחשב לבנק ההשקעות השלישי בגודלו בסין.

המפגש נערך בארגון הממשלה ובחסות הבנק והשתתפו בו כ-100 משקיעים פוטנציאליים. במהלכו הוצגה הפעילות הטכנולוגית בישראל והפעילות של כ-15 חברות סטארט-אפ מתחומי הבריאות. מדובר בעיר בינונית בעלת כ-5 מיליון תושבים המבצעת השקעות רבות בהייטק. מאחורי המפגש שהתקיים עומדת החלטה של הממשלה להביא אל העיר טכנולוגיות ישראליות. אבירם: "חברה ישראלית שתהיה מוכנה להעתיק את פעילותה או לפתוח סניף בשיאמן, תקבל מענקים כספיים והחזרי מס. הם נותנים משרדים בחינם, מנטורים, חיבור לתעשיות מקומיות, תוכנית לאיתור משקיעים ומפעלי ייצור, והכוונה בהשגת ספקי שירותים".

אבירם משמש כיום כסמנכ"ל החדשנות קבוצת OGAWA הסינית, שבחודש דצמבר 2018 ביצעה את ההשקעה הראשונה שלה בישראל: היא השקיעה 5 מיליון דולר ביצרנית הרובוטים התל-אביבית טמי (temi) ובכך היא הצטרפה לגיוס הון בהיקף של כ-20 מיליון דולר, שבעקבותיו מסתכמות ההשקעות בחברה בכ-82 מיליון דולר. לאחר ההשקעה היא הקימה חברה משותפת ביחד עם temi בהשקעה של מספר מיליוני דולרים נוספים. "החברה המשותפת תתמקד בפיתוח יישומים עבור הרובוט ובשיווק והמכירה שלו בסין ובעולם".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חברות סטראט-אפ , חדשות