און-סמי רכשה מפעל ייצור של גלובלפאונדריז ב-430 מיליון דולר

24 אפריל, 2019

המפעל מייצר בפרוסות סיליקון של 300 מ"מ. זהו המפעל השני שמוכרת GF מאז תחילת השנה. העיסקה מבטאת את המעבר של און-סמי לייצור ב-300 מילימטר

גלובל-פאונדריז (GlobalFoundries), אחת מקבלניות ייצור השבבים הגדולות בעולם, סיכמה עם יצרנית השבבים און-סמי (On Semiconductor) על מכירת המפעל שלה בפישקיל, ניו יורק (Fab 10), המייצר פרוסות ב-300 מילימטר, תמורת 430 מיליון דולר. זהו המפעל השני ש-GF מוכרת בחודשים האחרונים, והוא מתבצע כחלק מתהליך שינוי המיקוד העסקי שמוביל בשנה האחרונה מנכ"ל החברה תומס קולפילד. מבחינתה של סמי, רכישת המפעל תאפשר לחברה להתחיל לייצר שבבים על גבי פרוסות של 300 מילימטר.  

תהליך העברת השליטה במפעל יושלם עד 2022, על מנת לאפשר ל-GF להוציא מן המפעל חלק מהטכנולוגיות וה-IP של לקוחותיה. בתום התהליך עובדי המפעל, כ-1,300 במספר, לרבות צוות הפיתוח, יעברו לעבוד תחת און-סמי. כמו כן, במהלך תקופת המעבר GF תייצר במפעל עבור און-סמי פרוסות 300 מילימטר. און-סמי גם תקבל גישה לתהליכי ייצור CMOS  מתקדמים ב-45 ננומטר וב-65 ננומטר. תהליכים אלה יהוו את הבסיס לטכנולוגיות הייצור העתידיות של און-סמי.

בסוף חודש ינואר מכרה GF את פאב 3E של החברה בסינגפור, המייצר גם כן ב-300 מילימטר, לחברת VIS הטאיוואנית תמורת 236 מיליון דולר. על פי הערכות בתקשורת, GF צפויה למכור מפעל שלישי בחודשים הקרובים. המהלכים הללו מתבצעים כחלק מתוכנית של שינוי מבני ומיקוד עסקי שמכתיב המנכ"ל קולפילד, שנכנס לתפקידו במרץ 2018, במרץ 2018, במטרה להתמקד בתחומי ייצור רווחיים יותר ולהתאים את החברה ליחסי הכוחות בתעשיית ה-Foundry העולמית.

GF נחשבת לקבלנית הייצור השלישית בגודלה בעולם, אחרי TSMC הטאיוואנית, שחולשת על כ-60% מהושק, וסמסונג. בעוד שתי החברות הללו מתחרות ביניהן ראש-בראש בפיתוח תהליכי ייצור מתקדמים ב-7, 6 ו-5 ננומטר, יתר קבלניות הייצור המובילות, כדוגמת GF, UMC, SMIC וגם טאואר-ג'אז הישראלית, ממקדות את מאמציהן בפיתוח מומחיות בתהליכי ייצור ייחודיים, במטרה להשיג הובלה בתחומי נישה רווחיים.

בחודש אוגוסט האחרון פרשה GF את האסטרטגיה החדשה שלה, שבמסגרתה החליטה החברה להסיט את המשאבים האדירים מתוכנית הפיתוח של ייצור ב-7 מילימטר, שלמעשה נגנזה לחלוטין, ולהקדישם לשכלול פלטפורמות הייצור בתצורת FinFET ב-12 וב-14 מילימטר עבור מוצרים כמו רכיבי RF זיכרונות משובצים, מערכות הספק נמוך ועוד. במסגרת התוכנית, GF גם קיזזה 5% מכוח העבודה שלה.

גם מבחינתה של און-סמי הרכישה מסמנת מעבר למודל ייצור רווחי יותר. כיום, און-סמי מייצרת את מרבית שבביה על פרוסות של 200 מילימטר, והמפעל החדש שיבור לרשותה יאפשר לה לייצר את שבבים בפרוסות של 300 מילימטר, הרווחיות יותר, וכמו כן לעשות שימוש בפלטפורמות המתקדמות של GF ב-45 וב-65 מילימטר. באון סמי ציינו כי בכוונת החברה להשקיע כ-270 מיליון דולר בציוד ופיתוח במטרה להכשיר את המפעל למוצריה, תהליך שלהערכת החברה ייארך כ-6 שנים. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: GLOBALFOUNDRIES , on semiconductor