RH הקימה מפעל ייצור ברומניה בהשקעה של 5 מיליון אירו

29 אפריל, 2019

המפעל פועל מהעיר בראשוב ומתוכנן להעסיק 120 עובדים. יעקב רוזנברג: "אנחנו מביאים לאירופה את המודל הישראלי של ייצור מלא מנקודה אחת, ומשלוח ישירות אל בית הלקוח"

חברת RH טכנולוגיות מנצרת עלית תחנוך בסוף חודש מאי מפעל ייצור חדש בעיר בראשוב ברומניה, שהוקם בשנתיים וחצי האחרונות. המפעל פועל ממבנה חדש שהוקם על-ידי RH בשטח שהחברה קנתה. הוא משתרע על שטח של 3,500 מ"ר וכולל יכולת אספקת שירותי ייצור מלאים: הרכבות SMT, פתרונות כבילה, זיווד אלקטרוני ומערכות עיבוד שבבי. חנוכת המתקן תתקיים ב-29 במאי השנה. נשיא ומנכ"ל RH טכנולוגיות, יעקב רוזנברג (בתמונה למעלה), סיפר ל-Techtime שבשלב הנוכחי המפעל מעסיק כ-35 עובדים, ומתוכנן להגיע בתוך זמן קצר להיקף של כ-120 עובדים.

לדבריו, החברה השקיעה עד היום כ-5 מיליון אירו בהקמת המפעל, כולל עלויות העברת מכונות חריטה, כירסום ועיבוד שבבי מישראל לרומניה, ורכש ציוד ייצור חדש. "הרעיון החל כאשר לקוחות ישראלים המוכרים ציוד באירופה ביקשו מאיתנו לסייע להם למצוא פתרון לייצור בתוך יבשת אירופה". בעקבות הקמת המפעל החדש, פועלת כיום RH בשלושה איזורים מרכזיים. הפעילות העיקרית מתנהלת מהמפעל בנצרת המעסיק כ-1,000 עובדים ומשתרע על שטח של 38,000 מ"ר.

המודל הישראלי מגיע לאירופה

מראה כללי של המפעל החדש ברומניה
מראה כללי של המפעל החדש ברומניה

פעילות נוספת מתבצעת בארצות הברית, ממתקן ייצור הפועל בעמק הסיליקון המעסיק 65 עובדים ומתמחה בעיקר בייצור מערכות לייזר לתחום הרפואי. לחברה גם פעילות ייצור בסין המתבצעת באמצעות הסכמים עם קבלני ייצור מקומיים. המפעל ברומניה יפעל במסגרת זרוע חדשה של החברה, RH אירופה.

מהו הייחוד שלכם בשוק האירופי?

רוזנברג: "התברר לנו שבאירופה לא קיים המושג One Stop Shop בתעשיית האלקטרוניקה. הם מייצרים כל מרכיב בנפרד אצל קבלנים שונים. מהבחינה הזאת תעשיית האלקטרוניקה האירופית נמצאת במקום שבו נמצאה תעשיית הייצור הישראלית לפני 10 שנים. אנחנו מציעים להם את מודל העבודה שאנחנו מביאים מישראל: ניהול כל שרשרת האספקה עם ייצור של כל המערכת בנקודה אחת, ומשלוח ישירות אל בית הלקוח.

"זהו גם היתרון של המיקום: העיר בראשוב נמצאת אחרי הרי הקרפטים, כמעט במרכז אירופה, ומאפשרת שינוע יבשתי של המוצרים לכל אירופה כמעט. בנוסף, יש בה אוניברסיטה טכנית מצויינת ולכן כוח האדם הטכני הוא טוב מאוד".

בשלב הראשון המפעל החדש ברומניה יתמקד בעיקר בייצור מערכות רפואיות, מכונות תעשייתיות וציוד תקשורת. בעתיד, RH מתכננת גם להיכנס לתחום הרכב באמצעות שיתופי פעולה עם תעשיית הרכב האירופית. כעת החברה נכנסת לשלב השיווק באירופה: הוקם גוף שיווק פנימי והחברה מחפשת משווקים ביבשת. לדברי רוזנברג, כבר יש הזמנות ראשונות של לקוחות אירופים.

תעשיית מימון הייצור

חברת RH טכנולוגיות נמצאת בבעלות יעקב רוזנברג וגדליה המרמן. הם ייסדו את החברה ואחר כך הנפיקו אותה לפני כ-17 שנה בבורסה בתל-אביב. בחודש דצמבר 2015 הם השלימו מהלך שבוצע בהדרגה ושבמהלכו הם רכשו בחזרה את כל מניות RH משאר בעלי המניות, כדי להוציא את החברה ממסחר בבורסה.

מעניין לציין שאחד מהשיקולים ליציאה מהבורסה היה שינויים במבנה תעשיית הייצור. במודל המקובל כיום בישראל, קבלן הייצור נושא ברוב עלויות הרכש והמלאי עד למכירתו של המוצר. כלומר, במידה רבה הקבלנים משמשים כגוף מימון של הלקוחות. הדבר מייצר מאזן כספי שקשה מאוד להסביר למשקיעים פיננסיים בשוק המניות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: RH , ייצור אלקטרוני