קרדיאק-סנס גייסה 3.5 מיליון דולר; מייק ברמן מונה ליו"ר החברה

5 מאי, 2019

הגיוס בוצע לפי שווי שוק של 20 מיליון דולר. החברה תתחיל החודש בניסוי קליני אחרון לקראת בקשת אישור שיווק מה-FDA. השעון החכם שפיתחה מבצע מדידות פעילות הלב וכלי דם ברמה של מכשירי א.ק.ג. מסורבלים

חברת קרדיאק-סנס (CardiacSense) מקיסריה השלימה גיוס של כ-3.5 מיליון דולר בהשתתפות קבוצת משקיעים אסטרטגיים מאירופה, קבוצת טוגדר השקעות המונים וחברת מרחביה אחזקות והשקעות (המחזיקה בכ-7% מהמניות). הגיוס בוצע לפי שווי חברה של כ-20 מיליון דולר לפני הכסף. בסך הכל, עד היום גייסה החברה כ-8.5 מיליון דולר. עם השלמת הגיוס, החברה החברה מינתה את מייק ברמן ליו"ר הדירקטוריון. ברמן שימש בעבר כנשיא חטיבת הקרדיולוגיה של בוסטון סיינטיפיק והיה שותף להקמת כמה חברות ביומד מצליחות, בהן: לוסימד, שנמכרה לסנט ג'וד מדיקל תמורת כ-82 מיליון דולר, בלוטוניקס שנמכרה ל-CR Bard ב-225 מיליון דולר וברידג'פוינט מדיקל שנמכרה לבוסטון סיינטיפיק.

במקביל, הצטרף לדירקטוריון גם דניאל נאור, ששימש בתפקידי ניהול בכירים בחברת פפסיקו העולמית ובחברת הייעוץ מקנזי. לפני-כן הוא מילא תפקידי ניהול בכירים בחברת אל-אופ ושימש כקצין ניהול פרויקטים בחיל האוויר. חברת קרדיאק-סנס פועלת מקיסירה ומעסיקה 23 עובדים. היא הוקמה על-ידי המנכ"ל אלדד שמש, שמילא בעבר בתפקיד בכיר בתוכנית הלוויינים של חיל האוויר, ולאחר מכן ניהל את פיתוח לוויייני עמוס 4, עמוס 5 ועמוס 6 במסגרת חברת חלל תקשורת.

שעון חינני במקום א.ק.ג מסורבל

החברה פיתחה אלגוריתם מיוחד המאפשר לעקוב אחר פעילות הלב וכלי הדם באמצעות פרמטר PPG, או בשמו המלא Photo Plethysmo Gram. מדידת PPG עוקבת אחר שינויים בנפח כלי הדם באמצעות מדידה אופטית לא פולשנית. לצורך הבדיקה החברה פיתחה חיישן אופטי ייחודי המאפשר לבצע מדידות לחץ דם, דופק ובקרת פעילות הלב, כדי לספק התראות שעד היום התקבלו רק בבדיקות א.ק.ג (ECG) מסורבלות בבתי חולים ובמרפאות.

הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לעקוב אחר שינויים בנפח כלי הדם באופן רציף ולאורך כל שעות היממה במשך חודשים ושנים, גם תוך כדי תנועה. לאחרונה היא השלימה בהצלחה ניסוי קליני ראשון מתוך שניים הנדרשים על-ידי ה-FDA וה-CE. יעד הניסוי היה להגיע לרמת דיוק של 96% והתוצאות מציגות רמת דיוק של 99%. כעת היא נערכת לקראת תחילת הניסוי הקליני השני והאחרון, שיכלול יותר מ-100 חולים בבית חולים בארה"ב ובשלושה בתי חולים בישראל. הניסוי הזה צפוי להתחיל החודש ולהמשך כחמישה חודשים. קרדיאקסנס נמצאת במגעים מתקדמים לשיווק המוצר באמצעות ספקיות שירותי רפואה בעולם.

יישום נוסף לשעון החכם שמפתחת קארדיאקסנס הוא מדידת לחץ דם רציפה על שורש כף היד, ללא חיישן פולשני או שרוול מתנפח. החברה ערכה ניסוי קליני בנושא זה בבית החולים איכילוב ומתכוונת להתחיל בתהליכים לקבלת אישור מה-FDA בספטמבר השנה. לדברי המנכ"ל שמש, "בדיקות רפואיות פולשניות או לא נוחות רבות יעברו מן העולם, וייעשו באמצעות מכשירים לבישים, נוחים ופשוטים לשימוש כמו השעון החכם שלנו. רפואת העתיד תתבסס על מדידה רציפה, ארוכת טווח ומדויקת של מספר רב של פרמטרים חיוניים ועם מספר נמוך ביותר של התראות שווא".

הייצור ההמוני יתבצע בישראל

במקביל, החברה נערכת לקראת הייצור ההמוני, שככל הנראה ייעשה בישראל. ל-Techtime נודע שחברת א.י. אלקטרוניקה (AY Electronics) היא משקיע אסטרטגי ומספקת לה את התמיכה והסיוע בפיתוח המוצר, בהנדסה, בניהול שרשרת האספקה ובייצור. הייצור ההמוני צפוי להתבצע בחברת PM הישראלית, הנמצאת בבעלות חלקית של א.י אלקטרוניקה.

למידע נוסף על החברה: קרדיאק-סנס

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: מיכשור רפואי , קרדיאק-סנס