מצלמות האבטחה משפרות את היכולת הקולית

7 מאי, 2019

מכירות המעבדים הקוליים של DSPG צמחו ב-162% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. המנכ"ל אליקים: "יש בשוק צורך להתאים את איכות הקול לאיכות התמונה שהושגה במצלמות אבטחה"

בתמונה למעלה: מצלמת האבטחה החדשה של ארלו האמריקאית, הכוללת שבב עיבוד קולי של DSPG

חברת Arlo, הנחשבת ליצרנית מצלמות האבטחה מהמובילות בארצות הברית, השיקה מצלמת אבטחה חדשה ברזולוציה של Ultra 4K הכוללת את שבב העיבוד הקולי של חברת DSPG מהרצליה, המבוסס על טכנולוגיית SmartVoice של החברה. להערכת מנכ"ל DSPG, עופר אליקים, העיסקה הזאת מבטאת מגמה חדשה בתחום מצלמות האבטחה, המבוססת על הצורך להתאים את איכות הקול לאיכות התמונה שהושגה בתחום הזה.

הדברים נאמרו בשיחת הוועידה שהחברה קיימה אתמול לאחר פרסום הדו"ח של הרבעון הראשון. אומנם מכירות החברה לא השתנו בהרבה (צמחו ב-1%) בלבד, אולם המשיכה מגמת הגידול במרכיב המוצרים החדשים:  (63%) על חשבון התחום הדועך של טלפונים אלחוטיים. מכירותיהם צמחו ב-23% ותפסו 63% מהמכירות ברבעון הראשון. אחת מהתוצאות של השינוי הזה הוא רווח גולמי גבוה יותר, שהסתכם בכ-51.5% ברבעון. למרות זאת, החברה דיווחה על הפסד נקי של 1.1 מיליון דולר.

בסך הכל, המכירות ברבעון הראשון הסתכמו בכ-28.3 מיליון דולר. התחום המסורתי של טלפונים אלחוטיים ממשיך להתכווץ והסתכם בכ-10.6 מיליון דולר בלבד. לעומתו, תחום השבבים הקוליים מתחיל צבור תאוצה, וצמח ב-162% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, להיקף של 4.1 מיליון דולר. המגזר החשוב ביותר של החברה כיום הוא של שבבים לתקשורת VoIP ארגונית, אשר החברה מכנה בשם תקשורת אחודה (Unified Communications). המכירות בתחום הזה צמחו ב-13% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-9.4 מיליון דולר.

המנכ"ל אליקים העריך שהמכירות התחום המעבדים הקוליים ימשיכו לצמוח ויגיעו לשיא חדש ברבעון השני. "הדבר יסייע למתן את ההשפעה של החולשה בשוק התקשורת האחודה, הנובעת מוויסות מלאים בשוק. אנחנו מאמינים שהשוק הזה יתאושש במחצית השנייה של 2019, ויאפשר לנו להציג צמיחה שנתית". בעקבות הדו"ח עלתה מניית DSPG בנסד"ק ב-5.4% וכיום היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-348 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: DSPG , שבבים