לוקהיד מרטין תשווק את מערכת ה-SPICE של רפאל בארה"ב

18 מאי, 2019

ה-SPICE היא סדרת מערכות הנחיה המאפשרות להפוך פצצות מוטלות לפצצות חכמות, באמצעות שילוב של חיישנים אלקטרו-אופטיים ו-GPS ושימוש בכנפיים מתקפלות וסנפירים

הענקית הביטחונית האמריקאית לוקהיד מרטין (Lockheed Martin) וחברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות הודיעו על חתימת הסכם שיתוף פעולה לפיתוח, ייצור ושיווק משותף של משפחת ערכות ההנחיה החכמות לפצצות, SPICE, מתוצרת רפאל. ההסכם נחתם לאחר שלפני כשנה חתמו שתי החברות על מזכר הבנות לבחינת פוטנציאל השוק של המערכת בארצות הברית. לוקהיד מרטין היא קלבנית המשנה הביטחונית הגדולה ביותר של משרד ההגנה האמריקאי.

ה-SPICE (ראשי תיבות של Smart, Precise Impact and Cost-Effective) היא משפחה של ערכות הנחיה שפיתחה רפאל, אשר מאפשרות להפוך פצצות מוטלות לפצצות חכמות מונחות-מטרה. ערכות ההנחיה כוללות ראש ביות בעל מערכת ניווט אינרציאלית (INS) וחיישן GPS, וכנפיים מתקפלות וסנפירים המנתבים את מסלול הדאייה של הפצצה תוך כדי מעוף עד לפגיעה במטרה. הטווח של הספייס יכול להגיע ל-150 קילומטר ולפגוע במטרה בדיוק של עד 3 מטרים. השילוב בין חיישנים אלקטרו-אופטיים וחיישני GPS מאפשר לערכות לפעול בכל מזג אוויר וגם בסביבות נטולות גישה ללוויין.

הספייס הגיעה לבשלות מבצעית ב-2003 ונכנסה לשימוש בטייסת F-16 של חיל האוויר הישראלי. ב-2014 רכש חיל האוויר ההודי כ-250 ערכות ספייס בהיקף של 100 מיליון דולר.ישנן שלושה דגמים של המערכת: Spice 250 (עבור פצצות במשקל 125 ק"ג), Spice 1000 (עבור פצצות במשקל 450 ק"ג) ו-Spice 2000 (עבור פצצות במשקל 900 ק"ג). במסגרת שיתוף הפעולה, שתי החברות ישווקו את שני הדגמים הכבדים יותר. כבר כיום כ-60% מערכות ה-Spice מיוצרות במתקני הייצור של רפאל בארצות הברית.

ג'ון וארליי, סגן נשיא בחטיבת הטילים של לוקהיד מרטין, אמר כי משפחת ה-Spice תאפשר לארצות הברית ולבנות בריתה יכולות שאינן קיימות בשום אמצעי לחימה הנמצאים בשימוש כיום. "שילוב הניסיון שלנו בהטמעת אמצעי לחימה בכלי טיס, תכנון משימה וייצור חסכוני, יאפשר לנו להתאים את ה-Spice לצרכים של ארצות הברית."

ריץ' בנטון מלוקהיד מרטין ויובל מיל מרפאל במעמד החתימה
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , שיווק והפצה , תעופה וביטחון