ראדא צופה זינוק בהכנסות מ-2020 והלאה

22 מאי, 2019

פתחה את 2019 עם עלייה של 44% בהכנסות, אך צופה שקפיצת המדרגה המשמעותית של החברה תתחיל ב-2020. המכ"מים הטקטיים מהווים כבר 51% מהכנסות החברה

חברת ראדא (RADA) רשמה ברבעון הראשון של 2019 צמיחה של 44% במכירות, אך לדברי מנכ"ל החברה דב סלע, מדובר רק בדיבידנד ראשון על ההשקעה המסיבית של החברה בשנים האחרונות בפיתוח המכ"ם הטקטי שלה למערכות הגנה אקטיביות (APS). בשיחת הוועידה, שנערכה אתמול (ג') לאחר פרסום התוצאות, ציין סלע כי הוא מאמין שהחברה תבצע את קפיצת המדרגה המשמעותית הבאה ב-2020 והלאה וזאת ככל שיילך ויתרחב אימוץ הפיתרון שלה בקרב צבאות המערב.

ברבעון הראשון הסתכמו הכנסות ראדא ב-8.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-6 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018. מכירות החברה בתחום המכ"מים כבר מהוות 51% מכלל ההכנסות. הרווח הגולמי הסתכם ב-3.2 מיליון דולר, גידול של 45%. עם זאת, לאור ההשקעות הגבוהות של החברה במחקר ופיתוח שהסתכמו ברבעון הראשון ב-1.36 מיליון דולר בהשוואה ל-600 אלף דולר אשתקד, החברה דיווחה על הפסד נקי של 0.5 מיליון דולר.

תחום הליבה המסורתי של ראדא הוא פיתוח מערכות ניווט אלקטרוניות לכלי טיס צבאיים. תחום זה עדיין מהווה כמחצית מהכנסות החברה והינו מרכיב חשוב בתזרים המזומנים שלה, אך שיעור הצמיחה שלו נמוך למדי. מנוע הצמיחה המרכזי של החברה בשנים האחרונות הינו תחום המכ"מים הטקטיים. החברה פיתחה משפחה של מכ"מים טקטיים רב-משימתיים המיועדים למערכות הגנה אקטיביות (APS) לכלי-רכב משוריינים המאפשרות ליירט פצצות מרגמה, טילי נ"ט ו-RPG, ולמערכות הגנה אווירית טקטית ניידת (M-SHORAD) מפני רחפנים וכטב"מים.

מדובר בפיתרון חדשני אשר ישנה את שדה הקרב. הוא נותן מענה לצורך במכ"מים קומפקטיים וניידים שילוו את הכוחות בשטח. השוק הצבאי נמצא כעת בשלבים ראשונים של אימוץ הפיתרון, אך להערכת החברה פוטנציאל השוק העתידי מוערך בכ-5 מיליארד דולר, כאשר 60% ממנו מיועד לתחום מערכות ההגנה האקטיביות וכ-40% לתחום מערכות ההגנה האוויריות.

ראדא מעורבת כעת בשתי תוכניות הצטיידות משמעותיות של צבא ארצות הברית. התוכנית הראשונה היא הטמעת מערכת ההגנה האקטיבית "אגרוף ברזל" של אלביט ותעש הכוללת את המכ"ם של ראדא, בכ-150 נגמ"שי לחימה מסוג בראדלי. ככל הנראה מדובר בשלב ראשון בתוכנית ההצטיידות האמריקאית. התוכנית השנייה היא עבור חיל הים האמריקאי, אשר רכש כ-150 מערכות מכ"ם של החברה להטמעה במערכות הגנה אנטי-אוויריות.

קו הייצור בארצות הברית יחל לפעול השנה

כדי לעמוד בדרישות הייצור של שתי התוכניות הללו החלה ראדא לפני כשנה להקים מתקן ייצור בעיירה ג'רמן-טאון שבמרילנד, ארה"ב, אשר צפוי להתחיל לפעול כבר השנה. "מפעל הייצור שלנו בישראל מסוגל לייצר מכ"מים בשווי כולל של כ-100 מיליון דולר, והמתקן החדש שלנו בארצות הברית יהיה בעל תפוקת ייצור דומה. לעת עתה זה מספיק. אם נצטרך, נוכל להקים קו ייצור נוסף בעלות מתקבלת על הדעת," אמר סלע בשיחת הוועידה.

לאור הרבעון הראשון המוצלח בחברה דבקים בתחזית שפרסמו לפני מספר חודשים להכנסות של כ-40 מיליון דולר ב-2019. ואולם, סלע מדגיש כי הכנסות החברה צפויות לצמוח בשיעורים משמעותיים יותר בשנים הקרובות. "הצמיחה המשמעותית בשורה התחתונה צפויה להגיע מ-2020 והלאה, וצריך יהיה לבחון אותנו על-פי התוצאות האלה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: דב סלע , מכ"ם טקטי , ראדא