דיימלר מתפצלת לשלוש חברות נפרדות

23 מאי, 2019

הענקית הגרמנית המעסיקה קרוב ל-300,000 עובדים, החליטה להוביל את תחומי הרכב האוטונומי, הרכב החשמלי ושירותי התחבורה הדיגיטליים. בתוך כעשור היא מתכננת לחשמל את כל דגמי המכוניות מתוצרתה

בתמונה למעלה: דגם קונספט של מכונית Smart חשמלית עתידית של דיימלר

תאגיד דיימלר הגרמני מתפצל לשלוש חברות נפרדות ונכנס לתחומים טכנולוגיים חדשים כדי להשתלב טוב יותר במהפיכה הטכנולוגית המשנה את תעשיית הרכב. אתמול (ד') אישרה אסיפת בעלי המניות של דיימלר את תוכנית PROJECT FUTURE, שבמסגרתה יאורגן מחדש תאגיד הענק הכולל כ-800 חברות בת שונות, למבנה של שלוש חברות עצמאיות הפועלות מתחת לחברת האחזקות Daimler AG. המהלך יושלם עד לראשון בנובמבר 2019.

במסגרת הארגון מחדש, תוקם חברת Mercedes-Benz AG שתהיה אחראית על כל דגמי המכוניות והמיניבוסים של דיימלר, תוקם חברת Daimler Truck AG שתהיה אחראית על כל דגמי המשאיות והאוטובוסים, והחברה הבת Daimler Financial Services AG תפעל במתכונת חדשה ותיקרא החל מסוף חודש יולי השנה בשם Daimler Mobility AG.

דיימלר הוא אחד מהגופים התעשייתיים הגדולים בגרמניה. כיום הוא מעסיק כ-299,000 עובדים במדינה. בשנת 2018 הוא ייצר 3.4 מיליון כלי-רכב ומכירותיו הסתכמו בכ-167.4 מיליארד אירו, עם רווח נקי של 7.6 מיליארד אירו. "דיימלר שואפת להוביל את העידן החדש של ניידות ( mobility)", הסביר יו"ר דיימלר, מנפרד בישופ. "הדבר דורש הרבה מאוד חדשנות וגמישות ארגונית שיאפשרו לנו להגיב לשינויים במהירות רבה".

עקרונות המהפיכה: חישמול, שירותים דיגיטליים ונהיגה אוטונומית

אסטרטגיית PROJECT FUTURE מבוססת על הגדרה מחודשת של תפקיד החברה ואימוץ טכנולוגיות חדשניות, בעיקר פיתוח כלי-רכב ושירותים מסוגים חדשים באמצעות מימון המגיע מקווי הרכב הנוכחיים של החברה. דיימלר תיהפך מיצרנית מכוניות לספקית שירותי ניידות בטכנולוגיות חדשות, שבהן ייצור המכונית הוא רק מרכיב אחד במודל העסקי. היא מתכננת מעבר לחישמול של כל דגמי הרכב הקיימים: משאיות, אוטובוסים, מיניבוסים וכלי-רכב פרטיים. המאמץ הזה יתמקד במיוחד במגזר כלי-הרכב הפרטיים, שכולם יהיו חשמליים. החברה מעריכה שהדבר ידרוש השקעה של כ-10 מיליארד אירו בעשור הקרוב. לצורך זה היא הקציבה ב-2018 תקציב של מיליארד אירו להקמת מפעל ייצור סוללות בבעלותה.

השירותים הדיגיטליים יהיו חלק בלתי נפרד מהרכב העתידי
השירותים הדיגיטליים יהיו חלק בלתי נפרד מהרכב העתידי

החברה מעריכה שבתקופה הזאת היא תפתח 130 דגמים שונים של כלי-רכב חשמליים במגוון תצורות: החל ממכוניות חשמליות המונעות באמצעות סוללות של 48V, מכוניות חשמליות המונעות באמצעות תאי-דלק, מכוניות היברידיות הכוללות את מערכת EQ Boost שבה מצוי מנוע חשמלי בין מנוע השריפה הפנימית לבין מנגנון התמסורת, ומכוניות היברידיות בתצורת Plug-in Hybrid שבהן יש מנוע עזר חשמלי שבו הסוללה נטענת מרשת החשמל. להערכת החברה, כ-15%-25% ממכירותיה בשנת 2025 יהיו של רכב חשמלי.

שיתוף פעולה דיגיטלי עם BMW Group

במקביל, היא תרכז מאמץ מיוחד בתחום הרכב המקושר והרכב האוטונומי, במטרה להיות החברה המובילה בעולם בתחום הרכב האוטונומי ולספק שירותי תחבורה על-פי דרישה. המהלך הזה החל בחודש פברואר השנה כאשר היא חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם BMW Group לבנייה משותפת של תשתית גלובלית לשירותי תחבורה דיגיטליים בהשקעה של כמיליארד אירו.

שיתוף הפעולה הזה מתקיים באמצעות חמש חברות משותפות המפעילות חמישה שירותים שונים: מערכת התשלומים REACH NOW המאפשרת לרכוש שירותי תחבורה מכל הסוגים – החל מתחבורה ציבורית וכלה ברכב לפי דרישה; מערכת CHARGE NOW לאיתור עמדות טעינה חשמלית; מערכת החנייה הדיגיטלית PARK NOW (הדומה לפנגו הישראלית); מערכת FREE NOW לקבלת שירותים כמו מוניות ואופניים חשמליים בעיר, ומערכת SHARE NOW לקבלת גישה אל כלי-רכב שיתופיים.

כל המהלכים האלה ייבדקו בחודשים הקרובים, כאשר דיימלר וחברת Bosch יבצעו ניסוי בסן פרנסיסקו שבמהלכו יופעל צי של מוניות אוטונומיות מתוצרת דיימלר, שניתן יהיה להזמין באמצעות אפליקציה בנייד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי