u-blox הכריזה על מודול GNSS הפועל גם ללא אותות לוויין

29 מאי, 2019

מודול ZED-F9K מקבל בו-זמנית מידע מכל רשתות הניווט הלווייניות הפועלות כיום, ומבצע חישוב מיקום תלת-מימדי באמצעות חיישני תאוצה פנימיים במקרים שבהם לא מגיעים אותות מהלוויין, כמו למשל בנסיעה בתוך מנהרות

חברת u-blox השווייצרית הכריזה על מודול הניווט הלווייני החדש u‑blox ZED‑F9K, הכולל יכולת התמצאות גם כאשר המערכת מתנתקת זמנית מאותות הניווט הלווייניים (Dead Reckoning). יכולת ההתמצאות הזאת חשובה במיוחד לאור העובדה שהרבה מאוד מהיישומים החדשים של מערכות ניווט מותקנים באבזרים עירוניים ובכלי רכב, אשר מתמודדים עם חסימות חוזרות של אותות הלוויין בגלל הנוכחות של מבנים גבוהים, מנהרות וכדומה.

כל הלוויינים בכל רגע

המודול החדש פועל מול כל מערכות הניווט הלווייניות הקיימות היום בשוק (BeiDou, Galileo, GLONASS, GPS/QZSS) ומכיל חיישני תאוצה פנימיים ואלגוריתם המחשב את התנועה היחסית שלו בהשוואה לאותות הלוויין האחרונים שהתקבלו. על-ידי כך הוא מספק חיווי מיקום תלת-מימדי בכל רגע. מודול ZED-F9K החדש כולל מקלט RTK-Real Time Kinematics הפועל בו-זמנית מול כל מערכות הלוויינים השונות. הדבר מאפשר לו לקבל אותות רבים ולהפיק נתוני מיקום מדוייקים ברזולוציה של 10 ס"מ.

המודול מיועד לשימוש בעיקר במערכות ממונעות, לשימוש במערכות ADAS, מערכות V2X ולשימוש ברכב אוטונומי. "פיתחנו את ZED-F9K במיוחד כדי שיספק פתרון GNSS מלא לכל הצרכים של המכונית המקושרת, אמר מנהל המוצר בחברת u‑blox, אלכס גי. "הייחודיות של המודול היא בכך שהוא משלב טכנולוגיות ניווט לווייניות, מדידות תאוצה ואלגוריתם Dead Reckoning במוצר אחד שיכול לספק את מעטפת הביצועים הנדרשת לאורך כל חיי המוצר של תעשיית הרכב".

מודול ZED-F9K מופיע במארז בגודל של 17 על 22 על 2.4 מ"מ ועובד בטווח הטמפרטורות מינוס 40ºC ועד פלוס 80ºC. הוא כולל ממשקי תקשורת מסוג UART, USB, SPI וממשק DDC התואם לערוץ I²C. הלקוחות הראשונים יקבלו דגימות הנדסיות של המודולים כבר בחודש יולי הקרוב, כאשר הייצור ההמוני מתוכנן להתחיל בחודש ספטמבר 2019.

חברת u‑blox מיוצגת בישראל על-ידי אלינה הנדסה. למידע נוסף והזמנות: אלינה הנדסה, טלפון: 03-6164970, [email protected]

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: GPS , ניווט לווייני , סמיקונדקטורס