רנו וניסאן השיקו את מעבדת החדשנות בתל-אביב

10 יוני, 2019

כיום המעבדה בודקת את המוצרים של 10 חברות ישראליות. "אנחנו מחפשים טכנולוגיות חדשות ולכן אנחנו מעוניינים להגיע לחברות סטארט-אפ ולחברות טכנולוגיות קטנות"

בתמונה למעלה: מכונית קונספט של חברת רנו

יצרניות הרכב רנו וניסאן (הפועלות כקבוצה בשם Alliance) חנכו היום (ב') את מעבדת החדשנות של הקבוצה בפארק עתידים בתל-אביב. המעבדה החדשה הוקמה בסיוע רשות החדשנות ונועדה לסייע לחברות סטארט-אפ ישראליות לשתף פעולה עם קבוצת הרכב הבינלאומית ולהכיר את הדרישות של תעשיית הרכב. מעבדת החדשנות מתמקדת בחיישנים לרכב אוטונומי, הגנת סייבר וביג דאטה. כיום היא כוללת 6 מומחים טכניים של רנו ניסאן, כאשר המטרה היא להגדיל את מספרם לכ-30 מומחים.

כיום הם מבצעים פרויקטים ובדיקות היתכנות עבור מוצרים של עשר חברות ישראליות: Apollo Power, Autotalks, Argus, BrightWay Vision, Electreon, Enigmatos, IRP Systems, Karamba, Moodify, Saferide ו-Upstream. "פתיחת המתחם החדש היא אבן דרך עבורנו", אמר אנטואן באסוויל, מנהל המעבדה. "אנו מאמינים שהמעבדה החדשה, השותפויות של הקבוצה עם רשות החדשנות, עם העיריה ואוניברסיטת ת"א, יתרמו ליצירת אקוסיסטם כולל של תחבורה בפארק עתידים, במגוון רחב של תחומים, מעיר חכמה ועד לתחומי הפעילות הטכנולוגיים שלנו".

במפגש עם עיתונאים הסביר סגן נשיא בכיר להנדסה ב-Alliance גאספר גאסקון אבאלן (בתמונה למעלה), שפתיחת המעבדה בישראל מבטאת שינויים שתעשיית הרכב הנגרמים על-ידי הכניסה המאסיבית של אלקטרוניקה לתוך הרכב. "בעבר תעשיית הרכב עבדה רק עם ספקים מהשורה הראשונה (Tier-1), אולם כיום אנחנו מחפשים טכנולוגיות חדשות ולכן אנחנו מעוניינים להגיע לחברות סטארט-אפ ולחברות טכנולוגיות קטנות. מבחינתם זו אפשרות לקבל הדרכה בדרישות של תעשיית הרכב וסיוע בהבאת המוצרים שלהם אל שוק הרכב".

בנוסף לטכנולוגיות בתוך הרכב, הקבוצה מעוניינת כיום גם בגישה אל טכנולוגיות תשתית חדשות, כמו סייבר, כבישים חכמים ועוד. המעבדה פועלת בשיתוף עם קרן ההשקעות התאגידית של קבוצת הרכב, Alliance Ventures, אשר מתכננת להשקיע בחברות סטארט-אפ כמיליארד דולר ב-5 השנים הבאות. בין השאר, היא הצטרפה לקרן Maniv Mobility  הישראלית. המעבדה מקבלת תמיכה מחברת קרסו יבואנית רנו ניסאן ועם שדה הניסויים CityZone, הפועל בפארק עתידים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: רכב אוטונומי , רכב מקושר