סיילוס פיתחה פתרון הגנת סייבר לרכבות

10 יוני, 2019

המערכת מנטרת את המערכות התפעוליות של הרכבת ומזהה דפוסים חריגים ואיומים פוטנציאליים. החברה השלימה גיוס של 12 מיליון דולר, בהשתתפות זוהר זיספל וקנצלר אוסטריה לשעבר כריסטיאן קרן

חברת הסייבר Cylus, המפתחת פתרונות להגנה על רשתות רכבת, השלימה גיוס נוסף של 12 מיליון דולר. בסבב הנוכחי נכנסו לחברה מספר משקיעים אסטרטגיים חדשים, ובכלל זה חברת Cyient ההודית, המספקת פתרונות הנדסיים וטכנולוגיים לתובלת בקר וחברות רכבת, וגם קנצלר אוסטריה לשעבר כריסטיאן קרן, העומד בראש חברת The Blue Minds, המספקת שירותי ייעוץ לחברות אנרגיה. גם היזם הסדרתי זוהר זיספל, שהשקיע בסבב הסיד, השתתף בגיוס. עד היום גייסה החברה כ-17 מיליון דולר.  

סיילוס מפתחת פתרון הגנה ייעודי למערכות תפעוליות (OT) של רשתות רכבת ומטרו. בדומה למערכות תפעוליות בעולם התעשייתי, כיום מערכות הבקרה והשליטה הקשורות לתפעול תנועת הרכבות וחילופי המסילות חשופות למתקפות סייבר שעלולות לשבש את תנועת הרכבות ואף להוו סיכון בטיחותי לנוסעים.

עד היום דווחו מעט מאוד מקרים של תקיפת סייבר על רשתות רכבת. במאי 2018 חברת הרכבות הדנית DSS נפלה קורבן למתקפת סייבר שפגעה במכונות הכרטוס וגרמה לשיתוק של תנועת הנוסעים בכל רחבי המדינה. מומחי סייבר מזהירים כי רשתות רכבת פגיעות במיוחד למתקפות סייבר בעקבות ההטמעה של מערכות תקשורת מתקדמות במערכות תפעול מיושנות.

הפיתרון של סילוס מתבסס על מחקר שערכה החברה על נקודות התורפה בעולם הרכבות. הפלטפורמה, CylusOne, מבצעת בשלב ראשון מיפוי של כל המערכות וההתקנים המקושרים ברשת התפעולית, ובכלל זה מערכות בקרה ושליטה, חיישנים ומכשירים לאורך המסילות האחראים על איתות וחילופי מסילות וגם מערכות פנים בתא הקטר, ומנטרת באופן רציף את התעבורה כדי לזהות דפוסים חריגים, איומים פוטנציאליים, נוזקות חבויות וגם בעיות בהגדרות. בחברה מציינים כי המערכת הינה פסיבית, כלומר אינה מייצרת הפרעות או השהיות (latency) שעשויות לשבב את תפעול המערכות, ניתנת להרחבה והתאמות עם הוספת מסילות ומכשירים נוספים, ואגנוסטית, כלומר מתאימה לכל סוגי המערכות של היצרניות השונות. סילוס פיתחה גם פיתרון ייעודי לעולם תובלת הבקר.   

כריסטיאן קרן, שגם שימש בעבר כמנכ"ל חברת הרכבות הלאומית של אוסטריה, אמר: "הפיתרון של סילוס הינו הכרחי כדי לתת מענה לסכנות הסייבר שעימן מתמודדות כיום חברות רכבת.  המיקוד של סילוס בתעשיית הרכבות מספק יתרון עצום ללקוחות של מוצר ייעודי שמשלב את עולם הסייבר עם עולם הרכבות."

בסיילוס מסרו כי החברה כבר מקיימת קשרים עם אינטגרטורים בתעשייה וחברות רכב ברחבי העולם, וכי בכוונתה לעשות שימוש בהון שגיוס כדי להרחיב את פעילותה העסקית בארצות הברית, אירופה ומדינות באסיה-פסיפיק.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , גיוסי הון

פורסם בתגיות: סיילוס