יוטרון מגייסת 35 מיליון שקל לפעילות החניונים האוטומטיים

20 יוני, 2019

במכרז מקדים למשקיעים מסווגים, החברה קיבלה התחייבויות בהיקף של כ-28 מיליון שקל. צבר ההזמנות הנוכחי לקבלת חניונים אוטומטיים מסתכם בכ-257 מיליון שקל

חברת יוטרון (U-tron), לשעבר יוניטרוניקס, מגייסת בבורסה בתל אביב סכום של כ-35 מיליון שקל במסגרת הצעת מדף שהחלה להימכר היום (ה') בבוקר. בפועל, ההנפקה החלה אתמול כאשר החברה ביצעה מכרז למשקיעים מסווגים, אשר הסתיים עם קבלת התחייבויות בהיקף כולל של 27.9 מיליון שקל. להערכת החברה, המכרז המקדים כיסה כ-80% מגיוס היעד של החברה, כך שככל הנראה החברה תגייס עד תחילת שבוע הבא סכום כולל של כ-35 מיליון שקל. בעקבות ההנפקה עלתה מניית החברה בורסה בכ-4.1% והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-223.2 מיליון שקל.

חברת יוטרון הופרדה מיוניטרוניקס בחודש מרץ השנה. היא נמצאת בשליטת קרן פימי (50%) ובשליטת המנכ"ל והמייסד של יונטרוניקס חיים שני (22%). שאר המניות נמצאות בידי הציבור. החברה מעסיקה 120 עובדים, מהם 25 עובדים בארצות הברית, ובסוף מרץ השנה הסתכם צבר ההזמנות שלה בכ-257 מיליון שקל. פעילות השיווק העיקרית של החברה מתמקדת בארצות הברית, הנחשבת לשוק המתקדם בעולם בתחום החניונים האוטומטיים. להערכת החברה, יש לפחות 181 חניונים שהם לקוחות פוטנציאליים שלה והיקף ההזמנות המשוער מהם עשוי להגיע להיקף של כ-800 מיליון דולר.

החניונים האוטומטיים מספקים מענה לבעיית צפיות התחבורה בערים. הקיבולת שלהם גדולה פי שלושה ליחידת שטח בהשוואהל חניונים רגילים. החברה צברה נסיון רב בתחום, ומאז שהחלה לספק את החניונים בשנת 2013, הם ביצעו כ-730 אלף כניסות ויציאות של כלי-רכב. לאחרונה החברה החלה לספק את החניונים ביחד עם אפליקצייה במכשיר הנייד, המאפשרת כניסה ויציאה חלקה. החברה נמצאת בצמיחה, ומכירותיה בשנת 2018 הסתכמו בכ-66.7 מיליון דולר, בהשוואה לכ-35 מיליון דולר בשנת 2016.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות