עסקת BNN משנה כיוון, לוקץ ינהל את מיקרונט

24 יוני, 2019

לוקץ נכנס לתפקיד מנכ"ל זמני במקומו של דוד מרקוס. הוא שותף במיקרונט באמצעות MICT הנסד"קאית, אשר מגייסת 9-16 מיליון דולר ממשקיעים אסטרטגיים, בהם BNN Technology אשר מנסה לרכוש את המבנה הבורסאי שלה

בתמונה למעלה: דארן מרסר מייסד BNN Technology (מימין), ודוד לוקץ, המנכ"ל הנכנס של מיקרונט

דוד לוקץ' נכנס לתפקיד המנכ"ל הזמני של חברת מיקרונט (Micronet) מאזור התעשייה אזור שליד תל אביב, במקומו של דוד מרקוס, שנכנס לתפקיד בחודש אוגוסט 2017. מרקוס הגיע מחברת פוינטר טלוקיישן מראש העין שבה שימש כטכנולוג ראשי. במבט ראשון, החלפת המנכ"ל היא תוצאה של מצבה הקשה של מיקרונט: המכירות ברבעון הראשון הסתכמו בכ-5.65 מיליון שקל בהשוואה למכירות של כ-20.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2018.

אלא שהתמונה הכללית מורכבת יותר, החברה קיבלה לאחרונה הזמנות בהיקף של יותר מ-2.5 מיליון דולר עבור מערכות לניטור וניהול ציי רכב, ונראה שהיא דווקא נמצאת על מסלול התאוששות. יכול להיות שההסבר לשינויים קשור לעיסקה אחרת המתבצעת מעבר לים, בין חברת MICT הנמצאת בשליטת לוקץ', לבין חברת BNN הסינית.

הקשר של לוקץ' למיקרונט החל בשנת 2012, כאשר חברת אנרטק שבשליטתו רכשה כ-40% ממניות מיקרונט. אנרטק היתה בשליטת חברת מיקרונט-אנרטק (MICT) הנסחרת בנסד"ק, וזו מכרה את אנרטק במאי 2018 לחברת טכנולוגיות (Coolisys) האמריקנית תמורת כ-9.25 מיליון דולר. בסיום העיסקה החזיקה MICT בכ-38% ממניות מיקרונט, שהיתה למעשה הפעילות המרכזית שלה.

הפרוייקט המורכב של BNN Technology

כחודשיים לאחר המכירה, נחתמה עיסקה מורכבת עם חברת BNN Technology שהיתה אמורה להביא אותה לנסד"ק על בסיס הפלטפורמה הבורסאית של MICT. חברת BNN היא חברה סינית שנרשמה בעבר בבורסת AIM הלונדונית, ומפתחת פלטפורמות מסחר אלקטרוני המאפשרות לבצע רכישות באינטרנט. החברה מעסיקה כ-300 עובדים בסין. בשנת 2017 נכנסה פלטפורמת התשלומים הניידים שלה לשוק ואומצה על-ידי Xinhua News. באמצע השנה היא החליטה להיכנס לתחום הרכב ולפתח פלטפורמות תשלום לתדלוק, חנייה, ביטוח, תחזוקת רכב ועוד.

ביולי 2018 מכר לוקץ' כ-15% ממניותיו ל-BNN Technology, תמורת כ-2.25 מיליון דולר, והחזיק ב-13.5% ממניות החברה. מיד לאחר מכן פירסמה BNN מכרז לרכישת 35.2% נוספים ממניות מיקרונט אנרטק מבעלי המניות,  כדי להגיע לאחזקה של 50.1% ממניותיה. התוכנית היתה להפריד את מניות מיקרונט ולהעבירן לבעלי המניות, מהלך שבסיומו החברה הנסדקאית לא אמורה להחזיק במניות מיקרונט הנסחרת בבורסה בתל-אביב.

כישלון המכרז וגיוס הון

אלא שהמכרז נכשל. לאחר סדרה של הארכות המועד לסיום המכרז, בתחילת החודש הזה נקטו לוקץ' ו-BNN באסטרטגיה חדשה. ב-4 ביוני החברה הצליחה לבצע גיוס הון מפתיע: היא מכרה ניירות ערך למשקיע ששמו לא נמסר בהיקף של 7 מיליון דולר, מכרה ניירות ערך ל-BNN בהיקף של 2 מיליון דולר, עם התחייבות לבצע בעתיד רכישה בהיקף של עוד מיליון דולר, והודיעה שהיא חתמה על הסכם עם משקיעים אסטרטגיים ושהיקף הגיוס עשוי להגיע לכ-16.25 מיליון דולר.

עדיין לא ברור מי הם המשקיעים האסטרטגיים ומדוע הם משקיעים בחברה שפעילותה העיקרית, האחזקה במיקרונט, מחושבת בדו"חותיה הכספיים לפי שווי של כ-1.7 מיליון דולר בלבד. ייתכן שמאחורי המשקיעים עומדים בעלי המניות המרכזיים של BNN, שהחליטו להשתלט על החברה באמצעות דילול בעלי המניות האחרים, במקום המכרז שנכשל. המשימה אינה קשה מאוד, שכן מניותיה נסחרות לפי שווי שוק של 9.8 מיליון דולר בלבד.

מכל מקום, בעקבות הגיוס, הצטרף מייסד BNN, דארן מרסר, לדירקטוריון של MICT. מרסר הגיע מהתחום של בנקאות השקעות. הוא הקים את את החברה ב-2007 וניהל אותה עד לשנת 2017, שבה נכנס לתפקיד חדש שהוגדר עבורו – של מנהל שיתופי פעולה אסטרטגיים ופיתוח עסקי.

BNN מגלה את מיקרונט

נקודה מעניינת נוספת, היא שינוי בעמדת החברה כלפי מיקרונט: לאחר גיוס ההון החדש הודיעה החברה שלאור ההתפתחויות החיוביות האחרונות במיקרונט תל אביב, ולאור פוטנציאל הצמיחה בתחום בסין, החברה החליטה לשמור על חלקה במיקרונט ולטפח את תחום הטלמטריה של ציי רכב. עדיין לא ברור למה הכוונה בהצהרה הזאת: האם היא מלמדת על כוונה לבצע השקעה של MICT במיקרונט או אולי לרכוש אותה? הבורסה בתל-אביב, מכל מקום, לא הגיבה למהלכים האחרונים, והחברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-12.8 מיליון שקל בלבד.  

חברת מיקרונט ממוקדת בשוק ניהול ציי הרכב (Management Fleet) ובשוק ניהול המשאבים הניידים (Mobile Resource Management) הכולל ארגונים המפעילים ציי רכב כדי לבצע עבודות מרוחקות מסביבת מטה הארגון, כמו למשל משאיות, רכבי הצלה, רכבי גרר, אוטובוסים, מוניות וכדומה. המוצרים כוללים טאבלטים ו/או מחשבים מוקשחים המתחברים למערכות הרכב ולתקשורת אלחוטית מסוגים שונים, ולפתרונות התוכנה של החברה. החברה מעסיקה כ-80 עובדים, העוסקים בפיתוח ובייצור.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , השקעות והון סיכון , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: מיקרונט