מגדלי השמירה של אלביט ייפרסו לאורך 200 ק"מ בגבול ארה"ב-מקסיקו

26 יוני, 2019

החברה קיבלה ממנהל משמר הגבולות האמריקאי הזמנה נוספת למגדלי שמירה בהיקף של 26 מיליון דולר, שיוקמו בתוך כשנה. אלביט זכתה במכרז לאחר כישלון בואינג לעמוד בדרישות הפרויקט

חברת-הבת של אלביט מערכות בארצות הברית חתמה עם מנהל משמר הגבול האמריקאי על חוזה בהיקף של 26 מיליון דולר להצבת מגדלי שמירה אלקטרוניים באזור קאסה גרנדה (Casa Grande) באריזונה. מאלביט נמסר כי הפרויקט יימשך כשנה.

מערכת מגדלי השמירה האלקטרוניים של אלביט קיבלה ב-2016 את אישור משמר הגבול האמריקאי, לאחר ביצוע מבדקים שהוכיחו את יעילותם. מאז התקינה אלביט מספר מגדלים לאורך הגבול הדרומי של ארצות הברית עם מקסיקו. מאלביט נמסר כי החברה קשורה במספר חוזים עם משמר הגבול לפריסת מערך מגדלים לאורך כ-200 קילומטר בגבול הדרומי של ארה"ב.

המגדלים של אלביט מצוידים במכ"מים ובמצלמות יום/לילה ותוכנת בקרה ושליטה המאחדת את המידע המתקבל מהחיישנים לכדי תמונת מצב אחת, המעניקה לסיורי משמר הגבול יכולת תצפית ארוכת טווח ב-360 מעלות. כדי לקבל את האישור, נדרשה אלביט להוכיח כי המגדלים יכולים לגלות בני-אדם ממרחק של 5-7.5 מייל ביום ובלילה בתוך 3 שניות – גם כאשר חלק מגופם מוסתר.

אלביט הצליחה במקום שבואינג נכשלה

מעניין לציין שההצלחה של אלביט היא תוצאה של כישלון של בואינג. בשנת 2006 זכתה בואינג בפרויקט SBInet לאבטחת גבול אריזונה עם מקסיקו. בואינג התבקשה לבנות מערכת מגדלים נושאי חיישנים, תחנות בקרה, סיורים הניתנים להקפצה מהירה ומטוסים ללא טייס המעניקים כיסוי אווירי של אזור הגבול.

על-פי הערכות שונות, הממשל תכנן להשקיע בפרויקט יותר מ-2 מיליארד דולר. אלא שהמערכת לא עמדה ביעדים ובשנת 2008 המשרד להגנת המולדת הראה סימנים שהוא לא מרוצה מהתקדמות הפרויקט. בשנת 2011 הוא החליט להפסיק לגמרי את התמיכה בו, ולייעד את התקציב למערכת הגנת גבולות אחרת. הפעם המתחרות נדרשו להציג מערכת המבוססת על טכנולוגיות מוכחות. לאחר תחרות קשה, אלביט מערכות זכתה בפרויקט.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: אלביט , מגדלי שמירה