בואינג מפתחת מטוס קרב סילוני בלתי מאוייש

30 יוני, 2019

פלטפורמת Airpower Teaming תבצע משימות קרביות בשיתוף פעולה עם מטוסים מאויישים ותיכנס לאזורים מסוכנים. היא גם תספק הגנה למטוסים המאויישים ולפלטפורמות אחרות - כמו למשל המל"ט שאיראן הפילה

חברת בואינג (Boeing) מפתחת מטוס קרב סילוני בלתי מאויש אשר מיועד לפעול בשיתוף פעולה עם מטוסי קרב קיימים. הפרוייקט מתבצע על-ידי Boeing Australia ונחשב לפרוייקט הפיתוח הגדול ביותר של בואינג מחוץ לארצות הברית. הפרוייקט קיבל את הכינוי Boeing Airpower Teaming System מכיוון שהמטוס מיועד לפעול בשיתוף פעולה עם מטוסי קרב מאויישים כמו F-18 ו-F-35 או להגן על פלטפורמות אוויריות אחרות. החברה לא חשפה מידע על מהירות הטיסה וסוג החימוש של המטוס, אולם דיווחה שהוא יהיה במימדים של מטוס בקנה מידה מלא באורך של 11.7 מטרים, ויגיע לטווח טיס של כ-37,000 ק"מ.

בנוסף לחימוש, הוא יהיה מצוייד בחבילת חיישנים המותאמת למשימות איסוף מידע, מודיעין ולוחמה אלקטרונית. המטוס מייצג את הגירסה של בואינג לרעיון שקיבל את הכינוי Loyal Wingman, שלפיו מטוסים בלתי מאויישים יספקו שירותי הגנה על מטוסים מאויישים. הביטוי Wingman נולד כבר במלחמת העולם הראשונה, ומייצג את המטוס השני במבנה קרבי, שתפקידו הוא לספק חיפוי למטוס המוביל במבנה. חשיבות הפרוייקט בולטת במיוחד בימים האחרונים, בעקבות הפלת המל"ט האמריקאי על-ידי איראן.

חברת בואינג מסרה מעט מאוד מידע על הפלטפורמה החדשה, אולם העריכה שהטיסות הראשונות יבוצעו בשנת 2020, כאשר חילות האוויר של אוסטרליה וארצות הברית צפויים להיות הלקוחות הראשונים של המטוס. להערכת החברה, מדובר בפתרון הזול ביותר הקיים בשוק לפלטפורמה בעלת ביצועים דומים לאלה של מטוס קרב מודרני. המטוס יהיה מצוייד במנועי סילון קיימים ויבצע המראות ונחיתות ממסלולים סטנדרטיים.

הוא יהיה מסוגל לטוס לצד מטוסי קרב מודרניים, כאשר הטייס האנושי שולט במשימות שלו. משקיפים מעריכים שמדובר בהארכה מאסיבית של הזרוע האווירית, לאור העובדה שגם סין וגם רוסיה פיתחו בשנים האחרונות טילי אוויר-קרקע יעילים וטילי שיוט ארוכי טווח, אשר מגבילים את יכולת השימוש של ארצות הברית בנושאות המטוסים שלה קרוב לגבולותיהן. ההערכה היא שהטייסים יפעילו את המל"טים הקרביים במשימות מסוכנות במיוחד, שבהן המחיר האנושי עשוי להיות גבוה. בואינג לא מסרה מה יהיה מחיר הפלטפורמה, אולם העריכה שהוא יהיה "שבריר" מהמחיר של מטוס קרב מאוייש.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: מל"ט