ארכיטקטורת הסלולר הסינית תתבסס על סיוה

30 יוני, 2019

חברת MorningCore הממשלתית תפתח פלטפורמת תקשורת מוגדרת תוכנה, שתתבסס על מעבדי סיוה. השבבים ייוצרו בסין וישמשו ליישומי 5G, V2X ותקשורת לוויינים

חברת MorningCore Technology הסינית רכשה את זכויות השימוש במעבדי התקשורת XC DSP של חברת סיוה (CEVA) מהרצליה, כדי לשלב אותם בשבבי תקשורת שהיא מפתחת לרשתות סלולריות מסוג 4G/5G וליישומי תקשורת סלולרית בין כלי-רכב לבין כל הדברים האחרים (C-V2X). סגן נשיא מורנינג-קור, ליו דיז'ן, אמר שהחברה ממוקדת בפיתוח פלטפורמת שתשמש ליישומי תקשורת אלחוטית בסין בטכנולוגיות המתקדמות ביותר.

"טכנולוגיית CEVA-XC DSP היא בחירה מושלמת עבור שבבי התקשורת מוגדרי-תוכנה שלנו. היא מאפשרת לנו לפתח שבבים למגוון יישומים: החל מפלטפורמת תקשורת בין כלי-רכב, פלטפורמת תקשורת רחפנים וכלה בפלטפורמות תקשורת למסופי הדור החמישי ולתקשורת לוויינית". מדובר בחברה צעירה מאוד אולם בעלת משקל גדול בשוק המתפתח של שבבי תקשורת מתוצרת סין.

ממשלת סין מרכזת מאמץ בתחום שבבי התקשורת

חברת מורנינג-קור הוקמה בשנת 2017 כחברה בת של יצרנית ציוד התקשורת הממשלתית Datang Telecom, במסגרת המאמץ של ממשלת סין להשיג עצמאות בתחום שבבי התקשורת, ולבטל את התלות בשבבים מתוצרת ארצות הברית. חברת Datang נמצאת בבעלות חברת האחזקות הממשלתית China Information and Communication Technologies שהוקמה באמצע 2018 באמצעות קבלת בעלות על יצרנית ציוד התקשורת האופטי הממשלתית FiberHome ועל Datang Telecom.

חברת CICT קיבלה תקציב השקעות בהיקף של כ-4.42 מיליארד דולר, ומיד לאחר הקמתה ביצעה השקעה בהיקף של כ-119 מיליון דולר בחברת מורנינג-קור, כדי לממן את מה שהוגדר כפרוייקט היעד האסטרטגי שלה: "פיתוח General SDR Chip Platform". במסגרת הפרוייקט הזה, החליטה מורנינג-קור שפלטפורמת הקניין הרוחני של סיוה תשמש כטכנולוגיית הליבה שעליה היא תתבסס בפיתוח ארכיטקטורת התקשורת שלה.

משפחת מעבדי XC של סיוה מבוססת על שילוב של מילת פקודות גדולה מאוד (VLIW) ביחד עם עיבוד וקטורי. היא בנויה במתכונת מודולרית המאפשרת לשלב מספר מעבדי תקשורת ליישומים אלחוטיים מבוססי תוכנה (SDR). האתר של מורנינג-קור מספק מעט מאוד מידע על פעילותה, אולם מבהיר היטב מהו תפקידה באסטרטגיית השבבים הלאומית של סין: "המשימה שלנו היא להשיג שליטה במלאה בטכנולוגיית הליבה כדי להמריץ את תעשיית התקשורת הלאומית. החזון שלנו הוא לייצר את 'השבב הסיני האמין'".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני , תקשורת